måndag 19 oktober 2009

Sprutdag 8, IVF3

Nu kommer här ett positivt "tänk om"! För tänk om kvällens sprutor var de sista av sin sort och jag bara behöver ta Ovitrelle imorgon?!

Magen börjar kännas spänd och lite svullen och jag är mer prickig av sprutorna under naveln än vad jag varit förr. Man skulle kunna tro att det borde bli färre och färre små blåmärken men det har de alltså inte blivit.

Jag har fått kräka av mig på A och mina vänner angående morgonens epsisod och mår mycket bättre nu. Tack ska ni har för att ni pallar lyssna :) Tänker att det inte är lönt att bry sig längre, att det viktigaste är att slappna av inför ÄP och ET. Och försöka att inte läsa jobbmailen ett tag framöver också. DET kommer att bli svårt...jag suger på att bara lämna allt och gå. Det finns saker som måste bli gjorda och bara jag som kan göra dem. Jag inbillar mig att inget blir gjort om jag inte gör det själv...inte sunt alls. Blev påmind av en vän om mina återkommande magkatarrer förra året. Måste verkligen se till att hålla de borta.

Humöret är bättre, hoppet stiger och jag ligger i soffan och vilar medan mina två favoritkillar spelar fifa på teven.

4 kommentarer:

  1. Misstänker att jag snart får ringa djurskyddsföreningen. Mina vänner här i ivf-världen blir både rivna av dinosaurier och nu har du blivit stångad av en igelkott! Vart e de på väg?! ;-)

    SvaraRadera
  2. =) Haha. Vänta bara tills jag får börja ta progesteroninjektionerna. Vilket djur kan vi säga att jag blivit attackerad då av? En JÄTTESTOR igelkott kanske? =)

    SvaraRadera
  3. Kanske kan säga att du satt dig på ett piggsvin! :-))

    SvaraRadera