torsdag 29 oktober 2009

Om att få fäste

Mitt pyre borde ha fäst nu. Om det kände för det alltså. Mina tidigare två pyren har inte varit så sugna. Det har väl inte varit så inbjudande i magen. Eller så har de inte orkat klamra sig fast stackarna...Men de kanske bara tyckte att mamma behöver träna på att hoppas lite? Så att hon har orken där när ett pyre faktiskt orkar stanna.

Jag behöver tro att det här kommer att lyckas! Jag behöver hoppas för att inte förlora förståndet. Fastna! Snälla snälla fastna. Så sköter jag resten.

Ok, inte tänka om, inte tänka om det minsta. Tänk om det inte lyckas igen? Då kommer jag tappa fotfästet. Om hela mitt liv. Tänk om? Nä fifan! Tänk om det lyckas?! YES! Tänk om det faktiskt lyckas. Då kommer jag att vara lyckligast i hela världen!

Har googlat i alla fall, sökt på forum och i artiklar och kan sammanfatta min forskning med att embryot fäster ca 3-5 dagar efter ET om ET gjordes på dag 2 efter ÄP. ET var i söndags. 4 dagar sen. Det är nu det händer.

6 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för din fina kommentar. Nu satsar vi på att du får ett plus den 11 november!(Eller någon dag innan..)
    Jag hejar och håller tummarna, vore perfekt att vara gravida samtidigt ju!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. tjenis! jag känner mig som ett pucko för jag har som ingen koll på det här, kommer du göra ett test på ngn dag för att veta, eller vad händer?

    SvaraRadera
  3. Å, vad jag hoppas att ert lilla pyre borrat in sig riktigt djupt och bra nu!!! Det har det så fint och varmt där så det borde förstå att stanna! Hoppas för dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att pyret har satt sig fast nu. Kram!

    SvaraRadera
  5. Malla: Jag kommer att testa omkring den 11 november för att se om jag blivit gravid eller inte. Men jag har ju varit med om ivf två gånger förr och då har jag börjat blöda flera dagar innan testdagen och på så sätt vetat att det var kört. Så nu håller jag tummarna att jag faktiskt ska nå den där testdagen :)

    Tack alla andra tjejer! Är så nervös redan så det finns inte...

    SvaraRadera
  6. tack för svaret! ja, du vet ju redan att jag håller tummat tår och allt för er, ska bli spännande att följa er resa :D

    SvaraRadera