torsdag 15 oktober 2009

Sprutdag 4, IVF3

Åkte hem om efter jobbet och hämtade upp sprutan och mötte sedan upp A på stan. Middagen hade blivit framflyttad en halvtimme så nu hade vi 90 minuter att fördriva. Kul. Alla affärer var mer eller mindre stängda. Det var kallt. Och dött. Vi gick en runda på Triangeln till slut...patetiskt.

Så fort vi kom in till våra vänner sprang jag in på toa. Kan tyckas vara lite märligt för utomstående men det var ju spruttajm. Hade med mig alla verktyg, bomullstussar, alkogelen och så sprutpennnan. Det gick förvånandsvärt bra fast första gången under den här spruttiden som det kom lite blod när jag drog ut nålen. Men jag satt inte så bra där på dasset.

Ingen frågade varför jag var på dass så länge och samtalsämnet "barn" kom inte upp på agendan under kvällen. Något som jag annars är väldigt rädd förr vid sammankomster som denna, som är lite "vuxnare", när det bjuds på mat och vin och efterätt och te. Det är då alla slår om till ett mamma-pappa-barn-läge. Som tur är, är våra närmsta vänner inte alls inne på samma bana som vi och pratar nästan ALDRIG om barnskaffning, husköp eller andra vuxenpoänggivargrejer. Trots det så är jag ändå ALLTID sanslöst orolig att ämnet ska föras på tal och att jag inte vet hur jag kommer att reagera.

2 kommentarer:

  1. Hittade precis hit och tycker det är ganska häftigt att du berättar så öppet om det här. Det är lärorikt att läsa för mig som är ny på området. Om än lite skrämmande...

    Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  2. Usch, inte kul att alltid vara på helspänn när det gäller så roliga saker som att umgås med sina vänner. Känner verkligen igen mig i det där.

    SvaraRadera