lördag 24 oktober 2009

Nervositeten och ontet i magen

Magontet kom tillbaka så snart den förra panodildosen slutat verka så det blev verkligen heldagspanodilkur igår. Jag var inte så duktig på att överlappa heller så kroppen fick sig en liten berochdalbaneresa.

Trots att jag ätit massor under dagen så gick det inte att gå på toa heller. Det var ju så ömt i hela magpartiet så det gick verkligen inte att spänna sig i en sekund. Skitjobbigt eftersom jag verkligen verkligen behövde. Så magen mådde verkligen dåligt på många sätt igår. När jag till slut tog mod till mig och bestämde mig för att jag måste bajsa så slutade det med rejäl värk i magen. Kändes som att något hade gått sönder. Men det var visst inget som inte några panodil kunde råda bot på.

Nervositeten vet jag dock inte hur jag ska bota. Den försvinner inte av panodilen i alla fall...sov riktigt dåligt inatt också. Fast jag tror att mitt mitt-på-dagen-sovande igår kan ha påverkat. Lite. Tänk om det inte blir något ET? Tänk om äggen varken befruktats eller delats? Jag HATAR att tänka om. Men ändå så gör jag det...korkade, korkade människa...

De ska ju ringa ifall det inte blir någon ET imorgon. Vilken tid ringer de oftast? Borde inte befruktningen ha skett redan? Borde de inte ha delat på sig minst en gång typ nu? Har försökt googla på det men hittar inga vettiga svar på när det där samtalet brukar komma.

Ska få ett sms imorgon, några timmar innan klockan 18 när det tänkta ET ska göras, om att allt är ok. Kommer vara pissenervös...fast det är jag nästan redan. Helgen kommer att bli sååååååå lång.

3 kommentarer:

  1. Han brukar sällan köpa nåt till mig sådär, nästan så jag undrar om han har nån baktanke med det hela, haha :P Men ibland kan han överraska faktiskt, hellre sällan än aldrig :) Jag håller tummarna för att din karl kommer hem med något gott eller roligt, det låter som du kan behöva något som jagar iväg nervositetet ett tag. Men jag måste erkänna att jag är helt okunnig på området..vad är ET för något? :/ Eller vänta..jag skrollade, du har ju en ordlista! NU är jag med på banan! Hoppas det går vägen!

    Att surfa runt bland bloggar är ett bra tidsfördriv, är nog det jag är bäst på nuförtiden! :p

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med väntan. Nu ska jag dock kanske spä på jobbigheten med egen erfarenhet. I juni när våra ägg inte blev befruktade ringde de vid 12.00 samma dag som ET, som skulle varit 14.30. Sms:et skulle skickats mellan 12.00 och 12.30 om allt varit ok. De hade sett tendenser redan dagen innan men ville avvakta en dag för att verkligen få det bekräftat sa de. Så tragiskt nog när det är vår klinik får du nog förbereda dig på att vara nervös fram tills du får sms:et. Riktigt jobbigt, men nu har du iallafall koll på att det kan dröja.
    Men jag håller fortfarande mina tummar att du träffar Leif imorgon! Var bara uppmärksam på kvarglömda bomullstussar! ;-)
    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Vilken jobbig väntan för er. Jag håller mina tummar allt som bara går.

    Kram

    SvaraRadera