torsdag 15 oktober 2009

Mol och överfikad på samma gång

Fikade med min underbara vän T nu i eftermiddags. Tog en STOR chai latte och en STOR morotskaka och blev jättemätt. Hade precis ätit lunch innan också så det kanske inte var så smart att slå på stort sådär.

Berättade för henne att jag tycker det ska bli skönt med undersökningen imorgon. SKÖNT? Ja, uppenbarligen tycker jag det. Lätt att misstolkas kan jag tänka mig, men det är alltså skönt med betoning på att det är gött att vara igång och skönt att vi redan är på sprutardag 4 idag. Inte skönt i den bemärkelsen att jag tycker det är underbart trevligt när läkaren stoppar upp saker mellan benen på mig.

Skönt för att jag vet att det finns ägg därinne. Det känner jag varje gång det molar, typ hela tiden. Fast jag har svårt att skilja på mättheten och molandet just nu. För tillfället har jag en sammansvetsad mol-och-mätt-värk i magområdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar