tisdag 23 mars 2010

Hej hej, det är jag som är Joanna

och med de orden tar jag steget ut från hemligheten och in i verkligheten.












Jag tycker alltid det är lika spännande när man får se ett ansikte bakom alla orden och antagligen är det inte alls så här många av er föreställt sig att jag ser ut. Inget att göra åt den saken dock =)

I och med att jag skalar bort en rejäl chunk av min anonymitet vill jag bara påpeka för er som känner mig sen innan och läser det här att bara för att jag har ett foto på min blogg betyder inte det att jag vill att ni basunerar ut min bloggadress till alla ni känner.Jag är inte redo att mitt senare livs historia sprider sig som en löpeld. Inte än.

Jag har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra. Fortsätta vara anonym och på det sättet kunna skriva PRECIS vad jag vill, känner och tycker. Eller smälla upp ett foto, stå för den jag är och bli lite begränsad i bloggandet.

Men eftersom jag inte alls gillade tanken på att bli begränsad så jag tänker dra till med en riktig fuling här. Det går ju inte att konstatera annat än att den här bloggen faktiskt är min och ingen annans. Det är en plats där jag skriver om allt jag känner för att dela med mig av, utan en massa fluff och inlindande trams och oftast innan jag egentligen hunnit bearbeta det jag tänker på.

Jag skriver inte för att hänga ut eller såra någon utan skriver för att lättare kunna orka med allt som är jobbigt omkring mig. Istället för snordyr terapi skulle man kunna säga. Jag brukar säga lite på skoj när folk frågar mig hur jag mår och om jag har nån att prata med, att jag har ett trettiotal minipsykologer som hjälper mig igenom livet =) (alla ni här på bloggen alltså ;))

Så, med en liten brasklapp inför framtida, kanske för vissa lite väl ärliga inlägg, vill jag säga att jag tänker fortsätta skriva ohämmat, stå för det och betala priset det kostar, men samtidigt håva in allt det fantastiska det för med sig.

24 kommentarer:

  1. Hejhej Joanna! Trevligt att se dig :)

    SvaraRadera
  2. Hej Joanna,
    Kul att få ett ansikte att relatera till. Gillade din blogg då du valde att vara anonym, mu kommer jag att följa den med ännu mer inlevelse och spänning! Klart du ska fortsätta skriva som tidigare, det är det som gör din blogg unik!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Hej, skoj att se dig! Jag är också glad att du fattat beslutet att fortsätta skriva som du gör!

    Men, du ser inte i närheten ut som jag föreställt mig :-). Trots att du själv beskrivit att du är 28 år, så föreställde jag mig att du skulle vara blond och se äldre ut. Har ingen aning om varför faktiskt? Kanske för att du skriver så moget i din blogg?

    Fast, nu när jag har fått ett ansikte till bloggen så är det nästan omöjligt att locka fram den där bilden jag hade tidigare :-).

    SvaraRadera
  4. Hej Joanna! Kul att se dig :-)!
    Jag funderar också ibland på att komma ut ur anonymiteten, men jag tror att jag väntar lite till och om allt går bra med vårt graviditetet och vi ska ha vårt lilla pyre här, då visar jag oss.
    Jag tycker också att det är bra om du fortsätter skriva som hittills. Jag gillar att du är så ärlig!

    SvaraRadera
  5. Hejhej Joanna! Vad kul att få se en bild på dig!

    SvaraRadera
  6. Kul med ett ansikte! du ser mycket yngre ut än jag föreställde mig :) kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att alla dessa inlägg jag läst i flera månaders tid nu får ett ansikte :)
    Välkommen ut ur graderoben...eller nåt ;)
    Tycker om ärligheten och rättframheten i din blogg. Tycker om att du inte tänker efter och censurerar - du kommer precis som du är, och det är fint!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Kul att få se dig på bild!

    SvaraRadera
  9. oj, vad roligt att få se dig =) Hej, hej =)

    SvaraRadera
  10. Vad kul att få ett ansikte på dig, är själv på väg att ta steget ut ur anonymiteten :)

    Din blogg är fantastisk precis som den är och det är ditt utrymme att ventilera allt här oavsett vad, kör på precis som förut!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Joanna - 10 poäng till dig och det starka beslutet!
    Själv grubblade jag VÄLDIGT länge innan jag lade upp ett kort på mig själv och det blev under lösenord.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Go Joanna!

    Kul att få ett ansikte och jag tycker det är självklart att DU ska skriva det DU vill på DIN blogg! Det gör jag på min!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad kul att du tog steget!

    SvaraRadera
  14. Hej! Kul att få se dig!

    SvaraRadera
  15. =) Tack för det varma välkomnandet allihopa!

    Känner mig nästan lite som en nybörjare. Att det är en helt ny person som klampat in här hos er bland bloggarna. Jag hoppas i alla fall att jag, i era huvuden, fortfarande är samma Joanna.

    SvaraRadera
  16. Dig känner jag igen! Har vi kanske träffats? ;-)

    SvaraRadera
  17. Kul att se ett foto! Är alltid lika impad av de som skippar anonymiteten, själv behåller jag den ett tag till. :)

    SvaraRadera
  18. Roligt att få se en bild av dig! Du ser så glad och charmig ut! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Men tjena pinglan! Vad roligt att du kliver ur garderoben! Bra att du fortsätter med att detta är din plats, du bloggar ju faktiskt för din egen skull!

    Jag tror det faller sig naturligt att vara anonym i början - man vill ju inte att hela ens jobb skall veta att man försöker göra barn - för sånt skriver inte andra människor om i sina bloggar.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  20. Åh, vad kul att få ett ansikte till bloggen! Självklart ser du inte alls ut som jag föreställt mig, men så är det ju alltid. :-) Jättefin bild! Tagen i Thailand månne?
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej Joanna, härligt att få ett ansikte till orden! Din styrka ger styrka till oss andra som börjat samma resa som du, o på nåt konstigt sätt blir det ännu lättare med ett leende ansikte upptill! :)
    Kram /Elin

    SvaraRadera
  22. Hej, vad söt du är! :) Jättekul att fa ett ansikte, det gillar jag. Känns som om man känner varann lite bättre da.

    Ser att du kämpar pa med IVF 5. Du är tuff! Hoppas att du hinner plussa tills det är dags för oss nästa gang. Det blir stimulerat FET med början i mitten pa April. Men först 2 veckor i Vietnam :)

    Stor kram Lisa

    SvaraRadera