måndag 1 februari 2010

Jag somnade

A åkte och hämtade thaimat i Lund, från samma ställe som vi brukar hämta från (har gjort det de två föregående ÄP-dagarna och börjar få in en fin tradition som jag hoppas det blir slut på nu). Det var, precis som vanligt, skitgott! Och jag beställde, precis som vanligt, alldeles för mycket :)

En soppa/gryta med ris till, vårrullar att dela på med A och så friterad banan till efterrätt. De skickade med glass också trots att vi sa att vi skippar det för den kommer inte hålla sig hela vägen hem. Den skvalpade i sin förpackning när A kom innanför dörren och jag tänkte jag kunde ställa in den i frysen så blir det gott. Det blev det inte...en halvgeggig skorpa på glassen rekommenderas inte. Tur vi hade ny och fräsch vaniljglass i frysen.

Efter all maten och alla droger och allt annat som hänt den här dagen var det kanske inte så konstigt att jag slumrade till lite. Har sovit mellan 15:30 och nu. Hade nog kunnat däcka lite till i soffan men jag är så sugen på att blogga lite till idag. A är dessutom iväg och repar med bandet så jag är hemma själv och behöver underhålla mig lite.

Inga dåliga nyheter från kliniken än, joppi! Fast det kanske är lite tidigt att säga ifall det gått åt skogen. Allra värst lär väntan bli på onsdag fm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar