lördag 14 november 2009

Ikea å sånt

Idag var det äntligen dags. Nycklarna får vi ikväll och jag kände att jag behövde ta en tur till ikea för att plocka på mig diverse skröfs. Skärbrädor, servetter, diskborstar och en massa julgrejer. Väl framme på ikea på Svågertorp, som jag faktiskt tycker är helt ok i jämförelse med den på Bulltofta, så blev det mindre roligt. Massor med småbarnsfamiljer överallt och den ena gravidmagen efter den andra. Fy fan. Jag blev bittrare än nånsin. Och jag svor. Ibland högt.

På någon vänster överlevde jag ändå, men denna lördag blev en svacka som jag inte riktigt räknat med i min annars rätt så försök-hålla-humöret-positivt-vecka. Varför måste jag behöva ge upp ett av mina största nöjen för att vi inte kan få barn? Ikea är inte fullt lika mysigt och härligt längre som jag en gång tyckte. Och på den tiden tyckte jag dessutom det var MYSIGT när föräldrar gick förbi med en liten en.

Ikväll blir det i alla fall middag hos mamma och sen ska vi på konsert allihopa. Tror jag kommer kunna slappna av lite i alla fall, eftersom jag nu kan dricka vin igen.

Fast jag vaccinerade mig ju idag, är det ok med alkohol då. Nån som vet?

7 kommentarer:

  1. Fick du vaccin på en lördag? Vad bra!

    Åh, det låter så härligt med att flytta till hus! Jag kommer än ihåg känslan första dagarna när vi bara gick omkring i huset och inte kunde fatta att det faktiskt var vårt!

    Log lite för mig själv när jag läste ditt inlägg om IKEA, för jag hade precis samma känsla när vi var där i våras (vi har över 20 mil till närmsta IKEA så det blir väldigt sällan). Det var mammor och barn ta mig xxx överallt!

    Såg jättefina barnrum i en inredningstidning häromdagen, och då tänkte jag igen på vår IKEA-vistelse. Jag var helt slut efteråt.

    Ha en härlig kväll och hoppas att konserten blir bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också på ikea! :)
    Oho minsann, jag har också 9.5 kg kvar - vi får följas ;)

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till med flytten! Och hoppas du får en trevlig kväll med en bra konsert!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. Vet verkligen vad du menar, var likadant sist när jag var på IKEA (och alla gallerior, stora butiker etc etc).

    Vad härligt att ha fått nycklarna! Hoppas att allt går smidigt med flytten.

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Men du, unna dig ett eller två glas vin, det behöver du inte fundera över!
    Hahhaa, härlig beskrivning av IKEA, jag ränner där i tid och otid själv men eftersom jag bor i Sthlm så är jag van vid den ständiga trängseln och stressen ;)

    Lycka till med flytten! Glöm inte att ta massor med bilder!

    SvaraRadera
  6. Håller verkligen med! I allt, speciellt offentliga sammanhang så får man oftast rakt framför ögonen se vad det är som fattas :( och det är ju så, att man ser precis allt som har med barn att göra. Önskar man kunde "stänga av" saknaden ibland.
    Tror nog inte det är några problem att dricka vin! njut!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Malla: Klart vi ska följas åt! =) Det är bra pepp det.

    avlängtantilldig: Det var underbart gött att dricka vin i lördags! Underbart. Fast ontet i armen försvann inte trots flera glas...

    SvaraRadera