tisdag 17 november 2009

Det där sabla vaccinet

gör fortfarande att jag har ont i armen. Inte lika mycket längre men jag känner det när jag lyfter på den. Trist när man bär en massa lådor ner för trappor varje dag.

Jag fick ju vaccinet i lördags, runt 15-tiden. Det kändes helt ok, fick sitta i en halvtimme efteråt för att jag skulle vara på plats ifall det bröt ut nån häftig allergisk reaktion. Runt 20-tiden började armen göra vansinnigt ont. Det var som att jag hade konstant kramp i den. Jag sov nästan ingenting den natten. Det gjorde ont hur jag än la mig och jag ville helst inte vrida runt för mycket eftersom det då gjorde ännu mer ont. Är nu överlycklig att det är över, vill inte gärna uppleva det igen på ett tag. Men nån feber fick jag aldrig..

Hur har ni andra reagerat när ni fått vaccinet?

4 kommentarer:

  1. Hej. Jag ska åka och vaccinera mej idag. Spännande eller inte?? Hur e det? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inte vaccinerat mig än och står och stampar ang hur jag ska göra me det!! :( jag blir inte klok...

    Jodu, det här med hus det är en saga för sig...var det nån som sa att det var billigare med hus än med kägenhet? då tror jag dom ljög :P
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Jag tog sprutan för fem timmar sedan och väntar nu på det "svinonda" som du beskrev det, och jodå, visst är det i faggorna, känns jäkligt ont att lyfta på armen.

    Jag hoppas också att jag slipper feber!!

    Fick order från kliniken igår att ta sprutan i god tid innan ÄP. Nu är det en vecka kvar tills dess, så jag hoppas det räcker.

    Hoppas ditt onda går över snart!

    SvaraRadera
  4. Hade precis som du ont i armen. Dagen efter på jobbet var INTE skoj, kunde jag inte fått den i vänster arm?!
    Sen kan jag meddela att ungefär en vecka senare så fick jag huvudvärk som hette duga. De säger ju att man kan få reaktion ca 10 dagar efteråt, så det var säkert det. Första dagen med huvudvärk hade jag nog lite feber också, men jag tempade aldrig, det var inte så farligt. Huvudvärken gick över efter tre dagar. Så nu vet du vad som kanske väntar ;)
    /Lova

    SvaraRadera