tisdag 20 april 2010

Magsjuka

Jag gissar att det inte är ett graviditetssymptom utan effekterna av dagens thai-lunch. Klarade bara äta hälften och sen dess har jag ont i magen.

En teori jag har är att jag sen Thailandssemestern helt enkelt utvecklat en mystisk allergi mot just thaimat eller att det sitter en liten monsterkrabat i magen som blir jättesur när det dimper ner en portion ris med currygryta över honom.










När jag blev magsjuk senast (kan iofs ha varit influensa) så hade jag precis ätit en hemmalagad pad thai. Jäkligt trist det där faktiskt, det är en rätt som jag tycker är jättegod men varje gång jag tänker på den kommer jag ihåg att det inte var lika gott på vägen upp...

Kanske ska lägga mig på nån soffa och vila här på jobb...ryser i hela kroppen av magens revolt. Nåt tips som funkar snabbt på en ledsen mage? Filmjölk?

6 kommentarer:

  1. Jag tror det är grav symptom. Först orkar man inget och sen blir det sådär. Det där med morgonillamående har jag aldrig förstått; för mig var det värst på em/kvällar (fast hela dagarna var hemska fram till v 13).

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar.
    "Bara" några ord värmer så otroligt och gör det hela lite lättare, och jag uppskattar dina tummar massor ska du veta.

    Blåbärssoppa skulle jag rekommendera, gärna proviva.

    Hoppas du mår bättre snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår mig inte heller på det där med morgonillamående. Jag är i v.12 och har i stort sett endast haft illamående på eftermiddagar och kvällar. Extremt mycket sura uppstötningar fram till v.9. Nyponsoppa och filmjölk har varit min räddning.

    SvaraRadera
  4. Nu mår jag bättre igen. Konstigt. Redan innan jag tog provivan.

    Molar nåt så kopiöst i den andra magen nu. De avlöser verkligen varandra, de två magarna... =)

    SvaraRadera
  5. Vilken klinik går du på ?
    JAg går på öresund

    SvaraRadera
  6. Jag har precis samma problem med all mat jag åt i Hong Kong. Bara jag tänker på maten eller på Hong Kong för den delen så blir jag akut illamående så jag nästan springer iväg o spyr!

    Hoppas att du mår lite bättre snart.

    SvaraRadera