torsdag 20 augusti 2009

Sprutdag 8, IVF2 - Jag sprutchansar

På bipacksedeln till Orgalutransprutan står det att när man har stuckit sig i fläsket så ska man DRA IN i sprutan. Om det kommer blod så ska man slänga sprutan och göra om. Det har jag struntat i helt och hållet. Låter inte det minsta roligt...jag chansar.

Dessutom är där väldigt mycket luft i sprutan. Och jag vet inte riktigt om jag ska trycka ut luften först eller som jag bara ska spruta tills all vätskan verkar ha försvunnit ut sprutan...

En gång tryckte jag ut luften, tills det kom en droppe vätska genom nålen. Sen stoppade jag nålen i magen och tryckte till. När det sa stopp var där ju fortfarande lite vätska kvar i sprutan. "Herre gud" tänkte jag, "där är vätska kvar i sprutan! Nu går allt åt helvete!" Det gjorde jag aldrig om igen...jag chansar.

Varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar