söndag 23 augusti 2009

Houston - we've got a problem!

Fan fan fan, helvetes jävla skit!!!

Jag tänkte ju på det här för några dagar sen. Jag tänkte "Tänk om det skiter sig", fastän kuratorn sagt åt mig att låta bli att "tänka om". Jag "tänkte om" i alla fall men gjorde aldrig något åt det, fullkomligt pantad som jag är ibland.

Jag satt i godan ro för bara en timme sen. Tog min gonal-f i lugn och ro och tog ett foto på blåmärket på magen som fortfarande syns från när jag klantade mig med sprutan. Tog faktiskt ett foto på magen i profil också för den ser bisarrt stor ut just nu. Nästan så att jag ser lite gravid ut. minst 10 äggblåsor (säger ägg älldeles för ofta, vilket är fel...) som har mellan 15 och 20 mm i diameter. Tar en del plats...

Men piss också, nu kom jag av mig.

När jag sen skulle ta orgalutranen, händer det som absolut inte får hända. Jag har bara en ask kvar och i asken ligger en spruta - som redan är använd! Jag - mitt korkade miffo - har använt en spruta och lagt tillbaka den i asken!!! Helvete!!! Jag har ju inga fler...

Och vi har valt den nu uppenbarligen fantastiskt pantade tiden 22.00 att ta sprutorna, när det sista apoteket precis har stängt. Vad i helvete ska vi göra nu?!!! Sitter och håller på att gå sönder för mig själv ett tag. Sambon sitter helt ovetandes vid datorn i ett annat rum...jag googlar. Jag googlar som aldrig förr. Fingrarna rör sig som trumpinnar på de blanka tangenterna. Jag blir alldels kallsvettig. Hittar inget. Ingen i hela världen har lyckats klanta sig som jag. Tittar åt sambons håll, han tittar upp och jag säger "Vi har ett problem".

Vi googlar tillsammans, i säkert en timme. Hittar inget mer än att om det gått mer än 6 timmar sen man skulle ha tagit sprutan ska man ta den så fort som möjligt och ta kontakt med sin läkare. Jag kan alltså inte göra något annat än att sova och köra till malmö imorgon bitti till det enda apoteket som öppnar klockan 8.

Sova? Nä, hur fan ska det gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar