fredag 21 augusti 2009

Irritation är ok

när man går igenom en ivf. Det har i alla fall sjuksköterskan sagt. Och om hon säger att det är ok så är det. Och då ska jag vara så irriterad jag bara vill!

Det var många på kö imorse...sitta i väntrummet och titta på dåliga program på teven eller läsa i katalogerna igen. Spela mobilspel? Sambon vill prata om något...jag är stressad och vill bara ha det gjort. Jag behöver ett schema!!!

Undersökningen gick väl bra. Enligt läkaren. Enligt mig gick det pissedåligt. Det blir inget äp på måndag heller!!! Varför inte då? Ja, det fick jag inte reda på! Minns iofs inte att jag frågade...var alldeles för fokuserad på att vara arg. Ursinnig faktiskt!

Han var ju kass också, läkaren. Sa inget alls när han kollade på äggen, om det såg bra ut eller inte. Hur många de var, hur stora osv. Det är kanske därför det inte blir något äp på måndag. för att läkaren helt enkelt är kass! Kass i huvudet!

Han planerade in ÄP på onsdag, sen fick vi prata med en sjuksköterska för att gå igenom detaljerna. Jag var så arg att jag nästan skakade. Hon frågade hur vi mådde, jag sa att jag var SUR! Så här i efterhand inser jag att jag nog var ganska så otrevlig. Men sjuksköterskan var jättesnäll! "Man får vara irriterad", sa hon. Det är ok. "Behöver du vara irriterad ett tag tycker jag du ska vara det", sa hon igen och log. Jag blev genast lugnare. Det märks att de lägger stor fokus på bemötande. De fattar att det är viktigt. Sjuksköterskorna i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar