lördag 15 augusti 2009

Renovering - en ond cirkel

Ivf:en tar fantastiskt mycket av min energi och det är svårt att fokusera på annat. Ofta sitter man och googlar som en sann vill-bli-gravid-nörd. In på samma bloggar, samma forum, samma trådar som alltid. Läser allt om och om igen, präntar in diverse saker att tänka på; vitaminer att konsumera, överstimulering, understimulering, varför vissa får 10 ägg till frysen och varför vissa inte får ett enda som är fint nog att sätta in igen. Älta, älta, älta!!!

Som tur är har jag en hel dröse med uppgifter att lägga fokus och tankar på nu för tiden så jag har i alla fall ingen ursäkt till sambon ifall jag säger att jag inte har något att göra och att jag bara har ivf i skallen. Det är bara att ta en spackel och restaurera loss!

Jag har satt ihop en lång lista, kategoriserad efter rum i lägenheten och med prio ett överst för varje rum, listfreak som jag är. Blir lite snurrig i huvudet av allt som måste göras innan fototagning, innan visning, innan flytt. Det är skönt att ha något att tänka på men samtidigt borde jag kanske ta det lugnt? Fast det är väl inte förrän efter ÄP? Eller? Kanske inte skadar att vila nu heller? Eller? Bäst jag googlar på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar