onsdag 19 augusti 2009

Ett forum - flera fora

Ringde till kliniken. De tyckte förstås att jag inte skulle komma på undersökning på torsdag utan istället på fredag. FREDAG, som antagligen skulle varit min äggplockardag har hux flux blivit omvandlad till en vanlig kolla-hur-det -ser-ut-där-nere-dag...

Kollade in lite på forumet innan idag. Skrev ett långt inlägg på tråden för oss som håller på med ivf. Riktigt trist och deprimerande att vi är så många men jätteskönt att vi har varandra. Det låter fjolligt och puttenuttigt för vissa, jag vet. Men har ni inte varit i nån liknande situation kan ni hålla käften. För samhörighet, vänskap och stöd är det enda vi har och lever på nu för tiden. Jag är så tacksamt glad att jag har ett ställe där jag kan föra en dialog med en massa härliga tjejer utan att bry mig så mycket om hur och vad jag skriver. Allt är tillåtet!

I somras, när vi höll på med vår första ivf och nästan alla kliniker var stängda, så var jag alldeles ensammen i tråden. Hade inte så många att prata med om just ivf så det kändes lite ensamt. Rumstrerade i alla andra trådar och märkte att det är otroligt lätt att hitta stöd bland andra barnlängtande tjejer oavsett hur man försöker och hur länge man har hållt på. Så riktigt ensam är man aldrig. Det finns många fina fora att välja bland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar