fredag 21 augusti 2009

Sprutdag 9, IVF2 - sneaky pussel

Förutom ivf, husköp och lägenhetsförsäljning har jag haft en möhippa att planera. Jag har planerat i flera månader nu men de här sista dagarna har varit de värsta. Det är ett enormt pussel där bitar inte passar, fattas och med tiden blir fler och fler...men pusslet hade ju bara 500 bitar från början. Hur är det möjligt?!

En av aktiviteterna imorgon är drejning. Kvinnan på stenkärlsfabriken ville ha lite information om bruden och frågade faktiskt, helt otippat, om det var ok att prata barn och så. Ifall brudparet faktiskt planerar något sånt eller om det är något som har problem med barnlöshet för i så fall behövde hon inte relatera till det. Shit vad skönt! Skönt att hon faktiskt frågar (för jag hade ingen tanke på att hon skulle dra så många paralleller och visste inte att jag behövde vara orolig. Fan vad jobbigt om hon hade lett in oss på det spåret och alla hade börjat tjattra om barn...nä, det pallar jag verkligen inte med nu!) Skönt också att hon frågar på ett sånt hänsynsfullt sätt som jag hade velat att alla frågade på. Inga påhopp som "Ska inte ni skaffa barn snart?". En medveten kvinna helt enkelt. Uppfriskande!

Är rädd att bebisprat kommer att dyka upp imorgon i alla fall. Kanske inte helt otippat om man stuvar ihop 10 tjejer i 25-30-årsåldern och tvingar dem att umgås med varandra i över ett dygn. Här gäller det att vara förberedd och kunna leda in diskussionerna på helt andra spår utan att de andra märker det. Använder de små flickorna som pusselbitar på mitt omledningsbräde. Ha! Very, very sneaky!

Kvällens sprutor gick bra btw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar