måndag 31 augusti 2009

Ok eller inte ok?

Så vad får man göra när man har ett embryo i magen? Kollar på klinikens hemsida och där står det följande:
"Lev så sunt ni kan. Vill man så kan man sjukskriva sig själv några dagar efter insättandet för att kunna koppla av lite extra. Vila gärna, ligg på sängen och läs eller titta på TV. Låt dig pysslas om lite extra. Storstäda inte, spring inte, lyft inte stora lådor, men ta gärna en promenad. Embryona kan inte ramla ut!"

Ok...räknas fönsterputsning som storstädning? För det var inte så jobbigt...putsade ett fönster nu i förmiddags och smutsen försvann efter bara ett trastag. Har jag sabbat allting nu då? Fönsterna måste ju vara rena till visningen...

Det står att man inte får springa men gärna gå. Men får man cykla? Det skumpar och har sig ju en del när man sitter där på sadeln.

Varför varför VARFÖR kan de inte bara droga ner mig och väcka mig när det är dags att testa?!

Ska vara sjukskriven imorgon också och resten av veckan tänkte jag jobba hemifrån. De är snälla på jobbet så jag hoppas att det inte ska vara några problem. På det sättet kan jag jobba liggandes i soffan. Och så slipper jag koncentrationssvårigheterna jag hade förra gången när jag faktiskt gick till jobbet dagen därpå. Det var svårt att fokusera på något annat än att jag behövde göra allt för att embryot inte skulle trilla ut eller må dåligt där inne. Dvs gör inget. Inget som jag inte måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar