söndag 23 augusti 2009

Trött som en gnu

Möhippan igår gick faktiskt asbra! Logistiken funkade utan större problem och alla verkade ha roligt. Bruden också faktiskt!

Drejningskvinnan pratade väldigt väldigt mycket. Allting inom drejningsyrket kunde utan problem relateras till giftermål, män och livet. "det är precis som i livet" blev ett uttryck som vi använde flitigt resten av dagen. Hon tog inte upp barn, precis som hon lovat.

Kvällens spruta fick jag smita iväg och ta mitt under vinprovningen som jag själv höll i. Hoppades på att tjejerna fått i sig tillräckligt mycket vin för att inte förstå att jag var borta ganska länge. Ingen sa något i alla fall.

Som vanligt efter orgalutranen blir jag kass i nån timme. Och att sitta upp är inte kul alls. Fick knäppa upp byxorna för att det inte skulle trycka på magen. Inbillar mig ändå att det gjorde mindre ont än annars. Kanske för att jag fick anstränga mig och kanske för att vinet gjorde mig lite glad.

Vi höll på in på natten och jag minns inte när och att jag somnade. Men jag minns att jag fortfarande var trött när jag vaknade. Hejdlöst trött. Och lite full.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar