tisdag 25 augusti 2009

Lugnet innan stormen?

Ikväll blev jag bortbjuden till min goda vän T för lite relaxtid. En chans att lugna ner mig lite, rensa huvudet och bara ha det gött. Maten stod på bordet när jag kom, alkoholfria drycker var kylda och tilltuggen var väl utvalda (inget som inte passar sig för gravida). Jag är fan riktigt lyckligt lottad som har så många goa vänner som tar hand om mig på det här sättet.

Det var i alla fall sjukt najs, jag blev ompysslad som aldrig förr och trots att jag babblade på också som aldrig förr också om besiktningar och behandlingar så lyssnade hon och log. "Det kommer att ordna sig". Det hade jag också velat tro. Hur gör man? Kan man lära sig det? Eller är det något man kan äta?

Från och med klockan 00:00 så är det fasta som gäller. Inget äta och inget dricka. Allt som oftast är det just då som jag är som törstigast. Typiskt.

Åkte hem vid elva, behöver gå och lägga mig i lagom tid så vi hinner upp imorgon bitti utan att stressa. Sambon får äta lite frukost, jag får titta på. Vi får duscha och se till att vi är ordentligt rena på alla ställen som det ska fokuseras på imorgon bitti.

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar