fredag 22 januari 2010

värk värk värk i stora härk härk härk?

Nä, det låter inte vettigt alls. Jag vet. Men jag har inte blivit tokig. Satt bara och nynnade på glasslåten man sjöng när man var liten och gick på dagis. En av mina favoriter eftersom jag älskar glass. "Glass, glass, glass i stora lass, lass, lass, ja jag är galen i glass!"

Nu är jag inte galen i min värk, men nog har jag den i stora lass vare sig jag vill eller inte. Det värker inte lika mycket idag, tror jag. Kanske är det bara jag som vant mig sen igår. Men det är skönt att det händer något.

Gårdagens spruta gick mindre bra och jag kände direkt att jag stuckit mig i ett blodkärl. Har ett fint blålila märke på magen idag, tur dagens spruta är på högra sidan så jag slipper slicka i det ömma. Jag kände att det blev lite hårt i fläsket efter sticket, något som jag inte känt av förr. Har iofs inte klämt så mycket förr heller, men det kanske är normalt? Vätskan måste ju ta vägen nånstans.

Ikväll blir det mat och film hos T med en massa vänner och sambos, det ser vi fram emot. Blir nog till att ta en paus i filmen för att jag ska ta min spruta. Som nog blir två idag, eftersom jag inte har tillräckligt mycket i pennan för att det ska räcka till en dos så jag får ta det jag har och påbörja nästa penna. Får se om jag pallar. Förr har jag skitit i det som är kvar i den gamla och bara kört med ny penna, men det var när jag hade andra doser. Nu är det så mycket kvar i pennan att det känns dumt att inte använda...

3 kommentarer:

  1. Tack för din pepping på min sida! Man blir lätt lite bitter i det här, och faktum är att jag ju har gett upp. Men, jag blir väldigt rörd av att andra tror på oss!

    Skrattade lite när jag läste ditt inlägg, för jag har också ett fint blåmärke på vänster sida från i förrgår..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen
    Brukar faktiskt känna också att det är hårt ett bra tag efter stickningen. Är väl vätskan som mobiliserar sig innan den ska iväg och göra underverk! Märks att jag nästan är utbildad doktor, kan mycket om sånt här! :-)
    kram, kram

    SvaraRadera
  3. Såg ni någon bra film? :)

    Har nåt till dig i min blogg :D

    SvaraRadera