onsdag 6 januari 2010

Menscykeln som levde sitt eget liv

Ok, jag skulle meddela kliniken när mensen började i december så att vi kunde bestämma ett datum för när jag skulle börja spraya. Ok, den började den 10/12, ungefär. Den 20-21/12 har jag ÄL. Efter 10 dagar alltså. Bizarro!

För er normala tjejer som brukar ha ÄL 14 dagar efter mensen kanske det här inte låter så häpnadsväckande men min ÄL kommer alltid 18 dagar efter mensen. 10 dagar efter den kommer alltid mensen igen. Så har det alltid varit.

Så nu när ÄL inträffade efter bara 10 dagar så tyckte jag det var konstigt att jag skulle börja spraya den 30/12 eftersom min nästa mens säkert skulle börja då. Jag ringde till kliniken och berättade om att jag redan hade haft min ÄL.

- Din ÄL har ingen påverkan på när du ska börja spraya, sa de.
- Men, men, men..., sa jag, inte riktigt nöjd med svaret.
- Du ska börja spraya den 30/12.
- Ok.

Så, den 30/12, samtidigt som jag tog första nässpraysduschen, kom som på beställning också mensen. Den kom aldrig riktigt igång, tror det beror på alla hormonerna jag trycker i mig. I mina öron låter det här inte bra alls.

Vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Förresten, glömde ju säga att ved brukar vi snoka frma på blocket fr privatpersoner el företag som säljer, många har hemleverans, iaf här uppe i norr. Att köpa på macken blir så helsikes dyrt!

    SvaraRadera
  2. Nja, tror inte heller att det har så jättestor betydelse. Huvudsaken är nog att du hinner trycka ner dina egna hormoner så du inte får ägglossning igen. Har aldrig hört att ÄL ska ha betydelse för spraystart, bara första mensdag (och dag 21 från det).

    Men, visst blir man lite fundersam när cyklerna gör hopp sådär, jag te x fick min mens fyra dagar senare än vanligt den här gången. Mysko..brukar vara som en klocka annars.

    SvaraRadera
  3. Du ska inte oroa dig, det har ingen betydelse med mens och ÄL, du får nog lita på dom.

    SvaraRadera