onsdag 13 januari 2010

Akupunktur - tagning 2

ALDRIG att jag går tillbaka till akupunktören som jag var hos i förra veckan. Och till min stora besvikelse så har han jag var hos i våras flyttat sin mottagning till Eslöv av alla ställen....

Fick snällt leta upp en helt ny akupunktör och hos henne provar jag lyckan idag efter jobbet. Är redan lite nervös men hoppas att det ska kännas bra. Annars så gör den här tjejen även akupressur som jag gissar gör mindre ont, det låter så på namnet i alla fall. Men kanske hjälper det inte lika mycket. Någon som vet eller har erfarenhet av detta?

Och en annan sak. Är det normalt att ha små prickmärken efter var nålarna satt från akupunkturen i förra veckan? Det är precis som att metallen färgat av sig och lämnat en grå prick i huden på mig.













Om ni klickar på fotot så ser man pricken mellan de två hudlinjerna på vänster sida. Är det här verkligen normalt???

6 kommentarer:

  1. Ingen aning om det är normalt. Jag minns inte hur det var efter min akupunktur... Förutom att det var SÅÅÅ skönt, men ack så dyrt. Så jag har skippat det helt nu sen vi börjat med IVF.
    Hoppas att den hjälper dig i vilket fall!
    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag följer din blogg och tycker att du är jättestark. Jag har ett misslyckat IVF och ett misslycket FET bakom mig. Vi ska börja om på nytt i slutet på januari( och måste också betala ). Iallafall så har jag gått på akupunktur i ca 2 månader för att förhoppningsvis öka chanserna. Det gör inte speciellt ont och jag får inga prickar efteråt. Hoppas det gick bättre med den nya idag :)

    SvaraRadera
  3. Oj jag tror inte att märkena ska vara kvar så länge. När jag gick så syndes inte mina dagen efter åt.
    Hoppas att det är bättre på det här stället!

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad för biverkningar akupunktur kan. Om jag var som du skulle jag ringa och fråga.

    SvaraRadera
  5. Gud vad god den kyckling lät, får jag nog prova snaart. :)

    Ang. akupunktur, jag har också funderat på att prova det. Dock inte för barnlösheten i första hand, utan för min rygg och nacke som är sååååååååååå sargad och ledsen. Jag är dock jävligt nålrädd...

    Skriv och berätta hur det gick idag!:)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tror knappast att det är onormalt i alla fall. Man kan ju få såna där missfärgningar om man råkat träffa en blodåder t ex. Det går säkert bort.

    Jag skulle också gärna gå på akupunktur, håller alla tummar för att det fungerar! Och hur som, det kan ju inte skada.

    SvaraRadera