tisdag 26 januari 2010

Sprutorna

är jag definitivt ingen fan av. Pisseskit rent ut sagt. Visst, jag är glad att jag slipper Orgalutran för den sprutan var inget skoj. Nålen var tjock, stickstället kliade och så gjorde det rätt så ont.

Luveris är lite annorlunda men inte alls lika "kul" som Gonal-f. Blandandet av vätska och pulver är inte så farligt, men nålen är ganska tjock och VÄLDIGT lång. Dessutom är själva sprutan lite trög så det är svårt att injicera. Antingen så kommer det inget alls eller så råkar jag trycka in allt på en gång. I förrigår kunde jag knappt spruta i något alls för sprutan bara gled ur fingrarna på mig hela tiden. Skit!

Här kommer ett foto på härligheten:

3 kommentarer:

  1. Usch ... det är just de där sprutorna jag bävar mig för. Jag vill och inte vill, på samma gång.
    Kämpa på!

    Kram
    Fialisa

    SvaraRadera
  2. Jag överdriver säkert, det kommer att gå jättebra för dig! Jag är säkert klen eller nåt.

    Häromdagen så blev jag helt gråtfärdig när jag skulle spruta för jag förstod verkligen inte varför vi ska behöva gå igenom det här.

    Men sen blir det bra igen. Och får man nånsin det där efterlängtade plusset så kommer det ju att vara värt det hundra gånger om!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hm, jag trodde att jag kände till de flesta preparaten i den här världen, men Luveris har jag inte hört talas om. Haller tummarna för manga fina blasor pa aterkontrollen.

    Kram fran Lisa

    SvaraRadera