fredag 30 juli 2010

Vilken upplevelse!

Middagen igår alltså, herre jävlar. Mamma bjöd på hela kalaset (Tusen tack mamma!!!) och det blev verkligen en minnesvärd kväll med fantastisk mat och helt otroliga viner. Stället var supermysigt med ljus och lite futuristisk inredning varvat med guldtapeter och häftiga lampor. Utsikten var jättehärlig, över den stora dammen med fontäner i Pildammsparken i Malmö.

restaurangen fanns det ingen meny utan man fick välja på 3-rätters, 5-rätters och 7-rätters och så fick man helt enkelt bli överraskad. Det blev 5 rätter för oss allihopa med tillhörande viner till som man heller inte fick välja själv. Alla rätter var smaksensationer utan dess like (förutom en ravioli man fick till en av rätterna som innehöll blodpudding och det gick bara inte ner....iiisch). Jättefint upplagt på fräsiga tallrikar och utöver de fem rätterna fick vi fyra extrarätter för att neutralisera smakerna i munnen.

Jag rekommenderar det verkligen, det var superroligt och en annorlunda upplevelse. Inget man gör igen på ett tag för det är ganska dyrt. Men kanske en gång per år?

Jag tog lite foton men de blev inte så jättebra...men man får ett litet hum om vad jag pratar om i alla fall =)

Andra rätten














Tredje rätten














Tredje extrarätten (det är inte var dag man får äta sockervadd på restaurang. Sockervadden satt dessutom på en pipett som var fyll med en jättegod likör som man kunde sprutta in i munnen när man ätit klart allt det rosa fluffet)














Fjärde extrarätten

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig kväll! Ser himla gott ut!!! =)

    SvaraRadera
  2. Mmmm! Blir avis! Hade velat vara med! I LOVE FOOD! Kul bli överraskad så där :) Men blodpuddingsfyllningen lät ju inte som en hit..men bilderna såg inte dumma ut :D

    SvaraRadera
  3. oj, det måste jag besöka den dag jag ska så långt ned i landet :)

    SvaraRadera
  4. Hej igen:) såg på Saras blogg ang. boende i Sthlm. Skrev till henne att jag har en billig ide. Jag har studentrabatt på Scandic, för att få det ännu billigare så skulle vi kunna dela på ett hotellrum. Priset borde hamna på 200-300kr per person inkl. frukost (beroende på vilket hotell). Förslaget är en chansning, men jag skulle tycka det vore coolt. Kramis Lila

    SvaraRadera
  5. Det lät inte fel alltså.. synd att man har så långt till Malmö.. :)

    SvaraRadera