lördag 10 juli 2010

Jag smälter...

Det är 28 grader där ute. Det är 28 grader här inne. Skitfläkten jag impulsköpte på Hornbach funkar inte. Sambon har tagit bilen och jag kan inte åka tillbaka och lämna tillbaka fläktskrället förrän senare. Kanske lika bra, så jag hinner lugna ner mig lite. Så JÄVLA typiskt bara...

Jag har precis klämt en piggelin och ett glas isvatten. Det hjälpte inte. Vill åka och bada nånstans. Helst i en pool, men en sån har vi inte. Och ingen vi känner heller. Havet är nog kallt. Men säkert skönt. Jag vill nog bada i havet. Och nu är det över en vecka sen ÄP så nu får jag bada också!

Får ta en kall dusch i väntan på badet som inte lär inträffa förrän imorgon eftersom sambon har snott åt sig bilen hela dagen. Och bada i vattenspridaren på gräsmattan som en unge.

Hur gör ni för att svalka er?

4 kommentarer:

  1. hela livet är som en enda stor istid då man bor i Norrland :P

    SvaraRadera
  2. jag vill se dina fina stringhyllor förresten! :)

    SvaraRadera
  3. Hej

    Jaså du får bada, ja skulle typ vänta 2 v. Sen kunde ja bada lite lätt. Men kan förstå man vill inte ha in bakterier. Du går också till öresundskliniken va?
    Du har ju trädgård då skulle ja absolut tagit fram spridaren, alla är vi barn!

    SvaraRadera
  4. Jag kan säga att en AC i dessa tider är guld värt! Vi köpte en värmepump i vintras som vi även kan använda som AC. Trodde inte vi skulle ha så stor användning för den som vi har. 30 grader ute, 24 inne... *Heaven*. Vi räknade på det, ca 2kr i timmen. Fast med vattenspridaren så får man ju bränna + nedkylning så det låter najs :)

    Riktigt bra att nya följare som jag kan se dina olika försök lite lättare nu. Väldigt intressant! Jag fortsätter att hålla tummarna för er!

    SvaraRadera