tisdag 3 augusti 2010

Ursäkta tystnaden...jag letar jobb

Det händer mycket på jobbfronten nu. Har fått ett erbjudande på ett företag i Malmö och är 99% säker att jag kommer att få ett erbjudande i dagarna från ett företag i Lund. Känns otroligt lyxigt i så fall att jag kan välja och vraka, sån tur trodde jag inte att jag skulle ha. Skönt att något i livet går lite bättre i alla fall.

Men det är i alla fall därför jag inte skrivit på ett tag. Det har blivit en del intervjuer, referensfixning, personlighetstester, problemlösning och kompetensprov på nätet. Är helt slut i huvudet =)

Igår var jag på en intervju i tre timmar trots att den bara skulle vara i en och en halv. Hoppas testresultaten bara bidrar till att de vill ha mig ännu mer. Håll tummarna! Borde veta den här veckan om jag får ett jobb eller inte.

8 kommentarer:

  1. Vad roligt med nytt jobb! Håller tummarna på att det går bra. Men det gör det alldeles säkert. Vilket företag skulle inte vilja ha dej?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande med nytt jobb, jag håller självklart tummarna! Alla företag ska vara glada för att få dig som anställd!

    SvaraRadera
  3. Kul att det händer något positivt - det förtjänar du! Håller tummar och tår :)

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna! Ska själv ringa om ett jobb nu!

    SvaraRadera
  5. Hörde av min chef idag den glada nyheten! Som blivande kollega vill jag bara säga att jag är stolt och glad över att vi kan attrahera sådana kompetenta, intelligenta människor som du, kram vännen! /FS

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är gumman! Håller tummarna för att du får ett dunderjobb du kommer trivas massor på!

    Kolla din bloggmail vid tid också. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Oj, verkar som du fick det!

    Tänkte kanske att annars borde föreläsare kanske vara något för dig. Har funderat på om det finns någon föreläsare som faktiskt berättar om hur det är att vara ofrivilligt barnlös, och du som är så duktigt på att beskriva dina känslor och uttrycka dig i ord här på bloggen skulle kanske passa att föreläsa om ämnet. Like retorik kanske också behövs i bagaget, men annars så!

    Kram Kix

    SvaraRadera