lördag 7 augusti 2010

Löften

De senaste veckorna har jag lagt allt som tar för lång tid att berätta på hög och tänkt att det kan jag ta itu med senare. Nu när jobbet är ett faktum så är jag helt plötsligt stressad över allt jag inte kommer hinna göra. Ni vet, stian ska skuras, locket ska läggas på brunnen...

Nä, men allvarligt talat så har jag en lista på grejer som hade varit skönt att få undan innan jag börjar jobba. Dels är det renoveringsprojekt här i huset. Främst utvändiga sådana som med fördel görs under sommarhalvåret. All invändig renovering kan vi göra sen när det är för kallt att vara ute. Sen har jag hela ivf-listan att ta itu med. Den här veckan har det gått lite segt med den, men nästa vecka tror jag nog jag kan komma igång med den.

Och sist men inte minst har jag listan över allt jag lovat att jag ska berätta om här på bloggen men fortfarande inte tagit itu med. Dåligt. Så jag tänkte att jag börjar lite smått med min löfteslista idag så får vi se hur mycket jag hinner innan den 24/8.

1 kommentar:

  1. Hej Joanna! Har hängt med ett tag nu, är själv en ivf:are men hör till dom som det funkade för på första försöket. Jag opererade bort min blindtarm när jag var tio och under utredningen så visade det sig att jag har massor med ärrbildningar på mina äggledare, därför funkade det inte för oss. Det upptäckte läkarna vid en titthålsoperation, märktes inte vid en spolning som gjordes i början av utredningen. Tänkte att det kanske kan vara nåt till din lista, man vet ju inte vad som påverkar. Sen slår jag ett slag för akupunkturen, ge den en ny chans. Jag gick en gång i veckan i två månader, både före, under och efter behandlingen. 15 ägg plockades, 12 blev befruktade, 8 till frysen. Både jag och min man åt kinesiska örter, jag för att få bra ägg och han för att få bra spermier.

    Stort lycka till med nästa försök och med det nya jobbet!
    /Sofia

    SvaraRadera