torsdag 26 augusti 2010

Var är svampen?

För den fanns inte där jag var igår.

Plockar ganska mycket svamp varje höst, eller försöker i alla fall. Det sitter i generna. Och möter man någon i skogen med en korg här nere i skåne kan man lika bra passa på att hälsa på polska för i 9 av 10 fall funkar det =)

Det blev en riktigt skön promenad i alla fall, trots svampbrist. Och vet ni...jag hittade mig ett par rosa gummistövlar till sist! (Fast enligt mamma är de rosa-lila).

























































7 kommentarer:

  1. God morgon! Nu har jag genast tagit bort ordverifieringen på bloggen, jag håller med dig om att det är skönare att kommentera på bloggar utan det.
    Vad mysigt det ser ut att gå i skogen och leta svamp, gå i skogen av vilken anledning som helst är ju bra rogivande det! :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, svampen är SEN i år :( fanns inte en svamp för ett par veckor sedan när vi var ute, men vi gör ett nytt försök i mitten av september. Vill fylla hela frysen med kantareller :)

    Lycka till med letandet! Kram

    SvaraRadera
  3. Har själv varit ute en vända i skogen, och det blev inte mycket där inte. Tur att det är trevligt att gå i skogen ändå. Ska göra en ny vända om några veckor och hoppas på bättre lycka då.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag har inte varit ute och kollat efter svamp än i år. Måste nog ta en sväng i skogen en av dessa dagar.

    SvaraRadera
  5. Svampen är här, jag har tyvärr åkt på ytterligare en svampinfektion så det är väl jag som har all svamp i hela sverige just nu ;)
    Men jag tror inte att den är så god...

    SvaraRadera
  6. ja tänk om man orkade ta sig ut i skogen, ska nog försöka få till det på söndag så kanske man kan äta lite stuvade kantareller när man kommer hem.

    :-)

    SvaraRadera
  7. Hallå i svampskogen :) Så mysigt, jag måste leta fram en skog och ta mig en tur snart :)

    SvaraRadera