måndag 23 augusti 2010

Ordverifiering?

Det är många bloggar som har det och jag gillar det inte.

Jag hade det själv i början, tror att blogger har det som standardinställning. Men detta är alltså en funktionalitet som man kan stänga av. Vansinnigt störigt att behöva fylla i ett verifieringsord varje gång man kommenterar på någons blogg. Kanske kommenterar jag så ofta att jag upplever det som jobbigt? Någon annan som känner igen sig?

Ett alternativ för er som använder er av av ordverifiering som spamskydd, är att moderera inkomna kommentarer istället. På det sättet skyddar ni er från spam och samtidigt slipper era läsare att göra jobbet.

Jag uppskattar i alla fall de bloggare som valt att ta bort ordverifieringen på sina bloggar. Det känns alltid så lyxigt när man lämnar en kommentar på en sån blogg. Det går så snabbt och smidigt eftersom man slipper det där extra jobbet, så det känns som en självklarhet för mig att jag gör det lika smidigt för mina läsare. =)

Hoppas fler gör som jag!

20 kommentarer:

  1. Har inte ens tänkt på om jag har det eller inte, men eftersom jag modererar så antar jag att ni slipper det på min blogg i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hatar det och tyvärr blir det till slut så att de som envisas med att ha det går miste om mina otroligt viktiga kommentarer. :-D

    SvaraRadera
  3. Pi: Har lämnat kommentar på din blogg också men för de som inte har en aning så kan man alltså ha både moderering och ordverifiering samtidigt, det är inte antingen det ena eller det andra. Så det är bara att gå in inställningarna och ändra så att ni bara har moderering ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har det efter att ha misslyckats tidigare med att godkänna kommentarer, är faktiskt skämmigt dålig på att kolla av mailen och det är inte kul att hitta kommentarer som blivit liggande. Jag hoppas att det inte är någon som avstår att kommentera hos mig pga det.

    SvaraRadera
  5. Ordver. är extremt jobbigt!

    SvaraRadera
  6. Tycker också att det är bökigt med dessa verifieringar. Blir ibland många knapptryckningar innan kommentaren sparas.

    SvaraRadera
  7. På blogg.se kan man ställa in det själv, men ibland så aktiveras det ändå av någon anledning. Inte bara för mig, utan för alla. Jätteirriterande! Men ja, jag kan själv störa mig på det där, samtidigt så tar det inte många extrasekunder att klämma dit några bokstäver :)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också att det är jobbigt, var tvungen att gå in på min egen blogg för att kolla så att jag inte hade ordverifiering men det verkar jag tack och lov inte ha :-)

    SvaraRadera
  9. Åh, jag tycker också det är jättejobbigt.. Ofta tycker jag att bilden med text/siffror är dålig, och så får man sitta och klicka fram nya tills man ser..

    SvaraRadera
  10. Jag tar åt mig av kritiken och har genast ändrat! Hoppas jag iallafall, får väl provkommentera och testa om jag lyckats! :-)

    Hoppas du haft en bra förstadag på nya jobbet!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  11. Jag har ändrat nu. ;)

    Hoppas första arbetsdagen gått bra och att de är lika trevlig som de verkar!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja, det är jobbigt. Jag har också alltid problem med att jag inte ser första ordverifieringen, så jag får trycka flera gånger innan den kommer upp. Knas. Ibland ger jag upp och skiter i kommentaren.
    Följ Joannas exempel alla ni andra som har ordver! :-)

    SvaraRadera
  13. hahha ja verkligen störigt :)

    Du hur gick det nu på akupunkturen? vill veta!???!!

    kram j

    SvaraRadera
  14. Ja om man är aktiv med att kommentera vill man inte ha störande moment som ordver. när man sitter och skall författa ett mästerstycke...

    Jag har ingen ordver.:-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  15. Menar du även "säkerhetskoden" som t ex min blogg har? Jag lyckas ej ta bort det :(
    Hoppas du och ni andra fortsätter kommentera min blogg ändå :) Kram

    SvaraRadera
  16. jag håller med dig. Kan till och med låta bli att kommentera för att jag tycker att det blir för jobbigt. Det ska vara enkelt :)

    SvaraRadera
  17. Hur jobbigt är det att skriva in ett ord extra...?

    SvaraRadera
  18. Bra jobbat tjejer! Ser att många av er ändrat nu, vilken lyx! =)

    Anonym: Tja, allt är ju relativt...För mig är det uppenbarligen så jobbigt att jag behöver gnälla lite. =)

    SvaraRadera
  19. Jag vet inte om jag har någon ordverifiering, men jag tror det? Visste jag hur man blev av med skiten skulle jag ändra direkt! :/ Men jag är ett otekniskt fall.

    SvaraRadera