torsdag 5 augusti 2010

Jag är med jobb!

Nästan i alla fall. Ska skriva kontrakt imorgon och efter det kommer det antagligen kännas ännu mer på riktigt. Hade två riktigt bra erbjudanden att välja mellan och valde i slutändan det som kändes bäst. Sådär i magen ni vet ;)

Börjar min anställning den 23 Augusti, så nu är det 'bara' 2,5 veckors semester kvar. Känns helt ok faktiskt =) Det är en konsulttjänst så jag vet inte riktigt var jag kommer att hamna eller vad jag kommer att jobba med. Vi får se. Blir kanske lite pendling. Eller så blir det till att samåka till Lund med sambon istället. Båda alternativen passar mig alldeles utmärkt.

Det känns otroligt skönt och spännande och jag är så vansinnigt lättad. Att inte behöva bry sig om pengar när man reser med IVF-tåget känns jätteskönt. Det är verkligen för jävligt att man utöver allt annat ska behöva bli bekymrad om pengar och att man kanske inte har råd. Riktigt jävligt är det och jag hoppas verkligen det blir ändring på det i framtiden. Sånt här ska man inte behöva bekosta själv...

Men nu slipper jag det bekymret i alla fall. Hoppas det ger lite resultat.

19 kommentarer:

  1. Skönt att det löste sig, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Grattis, nu kan du njuta riktigt av din sista ledighet!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Underbart att höra!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!! det är du verkligen värd :-D själv har man satt sista hoppet till en sen anmälan till universitetet efter att ha hamnat som reserv på alla utbildningar annars får man söka jobb

    SvaraRadera
  5. ååhh..vad glad jag blir. Mkt löser sig med jobb. Nu håller vi tummarna för andra glada nyheter framöver ;-)

    SvaraRadera
  6. stort grattis till jobbet, så roligt! :)

    SvaraRadera
  7. Grattis till det nya jobbet!

    SvaraRadera
  8. Grattis, vad roligt att höra.
    Nu vänder lyckan för dig!

    SvaraRadera
  9. Grattis! Är väldigt glad för din skull. :-)

    SvaraRadera
  10. Grattis!! :) Vad kul! Men jag undrar fortfarande vad du jobbar med :P Hoppas själv på att det ska lossna här under hösten/vintern för min del..har ju jagat jobb i snart två år utan napp... :(

    SvaraRadera
  11. Grattis.....-aussie

    SvaraRadera