lördag 21 augusti 2010

Sitter här på tåget















Utsikten är trevlig, fast inte från min plats. Jag lånar platsen framför ibland, där finns ett stort fönster. Kanske är det någon från näst hållplats som äger den...

När man åker första klass får man en sån här frukost:














Man får även gratis tillgång till internet som funkar helt ok. Det strulade i början och en gång vid Nässjö, men annars är jag riktigt nöjd. Läser aftonbladet, mailen, bloggar lite.

Hade ett besvärlig upplevelse av att gå på toa på ett tåg; första toan var där upptaget så länge att konduktören fick gå och knacka på och fråga personen där inne om det gick bra. Det gjorde det. Jag knatade iväg till nästa toalett. Där var det också upptaget. Då såg jag i ögonvrån att det blev ledigt i den första toaletten. Jag knatade tillbaka. Då hade någon annan hunnit gå in där utan att jag märkt det. Upptaget igen alltså. När det äntligen blev min tur gick jag in och vred om ett av de två låsen på insidan. Det visade sig efter en stund att jag valde fel lås eftersom en äldre dam kikade in och ursäktade sig. Jag vred om det andra låset och satt resten av mitt toalettbesök ifred.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en riktigt trevlig träff! Du skriver otroligt bra och träffsäkert och jag kan inte låta bli att följa dig. Hoppas så att ni lyckas snart! Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Men hallå, hoppas ni har det bra där borta på ert hotell. Vi har det bra här på vårt vandrarhem! Nu ska ett glas vin intas. Vi ses igen snart på Fridays!! Kramis Lila

    SvaraRadera