onsdag 18 augusti 2010

Avbockningstajm

En fullspäckad dag blev det igår och jag hann med med större delen av mina listor. Men eftersom jag som vanligt ställer alldeles för höga krav på mig själv så blir jag heller aldrig riktigt nöjd.

Idag fortsätter kampen med att bli klar med listorna! =)

- Gå till vårdcentralen och ta blodprov för att kolla glutenintolerans. FIXAT!
- Ringa den där akupunktören i Lund som jag blivit tipsad om och fråga om behandlingar hos honom måhända inte går på högkostnadsskyddet. BOKAT TID!
- Göra ett laktostest hemma, antingen med det där som man visst kan köpa på apoteket, eller inte äta laktos på två dagar och sen proppa i sig enorma mängder mjukglass. FÖRSTA LAKTOSFRIA DAGEN IDAG!
- Ringa Cura-kliniken. De skulle höra av sig till mig angående en tid för läkarsamtal, det har de inte gjort än. Imorgon är det dags för jävlaranamma-joanna att ringa och höra med dem varför det dröjer så förbannat... TID BOKAD!

Om exakt en vecka börjar jag jobba igen. Mycket ska hinnas med innan dess så här kommer en lista till:
- Städa bilen. Efter 13 resor till tippen med både tradgårds- och husavfall behöver den en makeover HALVVÄGS...
- Köpa ny stegräknare för den förra gick och dog (oj, det blev visst en ordvits =)) BESTÄLLD!
- Gå till banken och laga bankdosa och fråga om jag kan få en näve miljoner. LAGADE BANKDOSAN SJÄLV!
- Gå till frissan och göra något åt...ja, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det jag har på huvudet för tillfället. Fågelbo räcker inte riktigt till... TID BOKAD TILL I MORGON!
- Plantera en massa blommor som fortfarande står i sina små krukor ute i trädgården. Fint ska det bli! DAGENS STORA PROJEKT?


Sen måste jag ju såklart utöka listan lite så det jag också ska hinna med idag är:
- Sy och hänga upp gardiner i arbetsrummet
- Slipa minst ett trappsteg till
- Shoppa lite kläder
- Tvätta

4 kommentarer:

  1. du är då minsann effektiv :)

    SvaraRadera
  2. Jag kom på en sak du kan lägga till din lista:
    VILA!!!! :)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Du verkar vara sjukt organiserad. :-)

    SvaraRadera