tisdag 24 augusti 2010

Låååång tisdag

Tror på riktigt att jag hunnit med mer idag när jag jobbat jämfört med dagar då jag varit ledig. Man har visst ett privatliv ändå =)

TACK alla för lyckönskningarna på första jobbdagen!!! Blir så rörd att ni bryr er och kommer ihåg :)

Kom till jobb halv nio och fick en laptop, kort och koder och en massa listor med uppgifter att ta mig igenom den här första veckan. Det gick bra. Frånsett att datorn krånglade och vägrade göra som jag sa, och att killen på helpdesk därför redan hunnit bli trött på mig. Arbetskamraterna på kontoret var super, kände mig som hemma direkt. Sen vet jag inte hur länge jag blir kvar där, hoppas ju på ett uppdrag ute hos kund snart. Vill inte idla mer i år.

Efter jobb stack jag ner på stan och shoppade en skjorta på MQ:














Sprang inom en massa andra affärer, bland annat din Sko där jag hade tänkt köpa mig ett par rosa gummistövlar. Mina gamla gröna har mamma ärvt och imorgon har vi en svampplockareftermiddag/kväll inplanerad och då måste man ha ett par gummistövlar. Rosa helst. Men de fanns inte i min storlek.

Sen gick jag på akupunktur! Det är den fjärde akupunktören jag provar och hittills den bästa. Gick så himla snabbt och smidigt och inget sånt trams med kolla pulsen och tungan. Det är den delen av akupunkturen som jag tror allra minst på, mumbo-jumbo helt enkelt. Jag frågade akupunktören varför han inte kände på pulsen som de andra gjort och han menade att det är så otroligt få som faktiskt kan känna något och få ut något vettigt av det där att det oftast mest är en show för patienten. Sådär stämningsfullt och så. Jättemysig lokal i centrala lund, med värmelampa ifall man fryser och härlig plinkeplonkmusik.

J: Jag rekommenderar honom absolut. Han kändes vettig och normal och tog 300 för en behandling. Går tyvärr inte på högkostnadsskydd eftersom det inte är en form av smärtlindring, vilket är det enda som går att få bekostat. Synd, men billigast i Lund verkar han vara ändå. Och han har otroligt många kunder så det känns som att han är omtyckt och bra. Ring och boka! =)

Cornelia: Jag glömde kolla det där ang homeopati. Ska kolla när jag går dit nästa gång, vilket är på fredag.

Sen åkte jag hem, sambon väntade på mig så att jag slapp ta bussen 

Hemma har jag läst mail, läst bloggar, planterat blommor ute i trädgården i en timme, handlat och bakat inte ett utan TVÅ bananbröd (olika recept, tänkte jag skulle jämföra) och städat hela köket efter matlagning och bakning. Är rätt så slut...

(Förresten, nu har jag fixat så jag kan blogga från mobilen så det blir förhoppningsvis mer sånt. Ska bara få in rutinen.)

10 kommentarer:

  1. Tack Joanna!

    Men var sätts nålarna :) Tycker inte om nålar men är väl knappast värre än alla sprutor man tagit i magen? Lång tid?
    Hur många behandlingar ska man gå på? Sa du bara att d gällde ivf?
    Såg förresten på ÖK hemsida att akupunktur finns där, e det ngt du testat?

    ha en bra dag!

    kram j

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick så bra på jobbet! Gör ju så himla mycket att man trivs när man ändå ska vara där mestadelen av sin vakna tid.

    SvaraRadera
  3. Vad skoj att det kändes så bra på jobbet redan från början! Lägg jättegärna ut ett bra recept på bananbröd om du har, tycker det är svårt att hitta. Vilken ork du har ;)

    SvaraRadera
  4. Det låter ju som ett bra jobb!

    Akupunktören låter ju bra! 300 låter heller inte så farligt även omd et blir en del pengar i slutändan då man måste gå en sådär 10 gånger. Jag tycker bara det e så himla obehagligt, inte alls skönt o avslappnande :(
    Det hade ju varit toppen om han kan det där med homeopati oxå om han nu e trevlig, duktig och billig :) Han känner kanske någon som han kan rekommendera i Lund annars :)

    SvaraRadera
  5. skönt att det gick bra på jobbet och supersnygg skjorta du hittat! :D

    SvaraRadera
  6. j: Nålarna sätts lite överallt. Fick några i magen, en på vardera arm, en på högra handen, en på vardera axel/skuldra, och så en på varje vad. Det har varierat lite mellan akupunktörerna jag varit hos...men så här var det hos Thomas i Lund.

    Personligen tycker jag akupunktur är värre än sprutorna i magen. De känner jag knappt. Men akupunkturnålarna är ju meningen att de ska kännas lite. Det tar ca 30 min. Nu tog det 50 eftersom vi pratade en del innan.

    Jag tänkte gå på en-två behandlingar i veckan innan ivf:en börjar och sen får vi se. Jag sa att det bara gällde ivf, ja. Och lite stress också.

    Akupunktur på ÖK har jag inte provat.

    MDB: Ja verkligen. När det gäller jobb måste man se till att tänka på sig själv. Trivs man inte så får man göra något åt det. Livet är för kort för att må apa på jobbet.

    Anna: Provade två recept igår och jag tyckte väl inte att något av dem var jättebra. Vill du ha recepten ändå? Båda blev goda men jag tror jag kan göra bättre.

    Cornelia: Nä, jag är inte så förtjust i nålar heller. Speciellt inte när någon annan sätter dem. Hormonsprutorna i magen är ingenting i jämförelse.

    Malla: Tackar! =) Är riktigt nöjd själv faktiskt.

    SvaraRadera
  7. Härligt att du börjat nya jobbet nu! Hoppas du kommer att trivas bra där, men förutsättningarna verkar ju goda! :-)

    SvaraRadera
  8. Vet du, har ju endast sporadiskt följt din blogg innan vi sågs förra helgen. Nu har jag under flera dagar läst heeela din blogg från början:o)) Blev precis klar. Så fort Elvin somnat har jag kastat mig över datorn. När Magnus på kvällarna försökt prata med mig har han endast fått lite frånvarande: mmmmmm...... till svar. Har suttit klistrad och läst och läst.

    Önskar nästan att jag vetat allt detta innan vi sågs. Är så vansinnigt imponerad över din styrka och din kämparanda. Letar efter orden, men att du pallade träffa våra barn i helgen...jag vet ändå vad du går igenom trots att jag "bara" gjort 2 IVF. Men ändå. Tänker mycket på det nu i efterhand. Vet själv hur jag mådde innan, 35+ och barnlös.

    Jag tycker du är fantastisk och är så glad att jag träffat dig, din blogg är grym. Så många inlägg där jag känner igen mig, kunnat svara på en del frågor, skrattat, blivit ledsen. Jag kommer hänga här som en varböld varenda dag from nu.

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  9. Jenny: Tack så jättemycket fina du för alla varma ord. Jag förstår verkligen inte hur du orkat läsa hela bloggen. Den är helt vansinnigt lång och då har jag bara bloggat i lite över ett år. Cred till dig!

    Känns så skumt att få höra att min blogg är grym, haha =) Ni verkar vara ganska många som gillar den och mitt sätt att skriva, medan jag själv inte tycker att den är speciellt märkvärdig. Det är ju bara jag som skriver lite vad jag känner...men kanske är det just det som gör den bra? Ja, jag vet inte.

    Är superglad att få ha träffat dig också! Som jag skrivit tidigare så känns det lite som ett privilegium att få ha träffat er alla. Det känns ovanligt och därför också väldigt väldigt speciellt.

    Och en del av mig är faktiskt lite glad att ni ändå var några stycken som inte 'kände' mig så bra. Det var lite skönt att få chansen att göra ett första intryck irl utan att ni läst min blogg. Vet att det låter konstigt, kanske helflummigt egentligen, men det kändes lite skönt att bara få vara en i ivf-gänget och inte sticka ut så mycket som jag egentligen kanske gör med alla mina försök bakom mig.

    Tack för att du vill vara min varböld =)

    SvaraRadera
  10. okidoki då vet ja lite om akupunktören :) men en sista fråga :) e ja jobbig?
    enligt ÖK kan man ta kontakt med dem så personen vet var den ska sticka en, ÖK har vissa punkter, men numera använder dom sig inte av det eftersom d inte visar på ngt mer resultat. Tycker helt klart vi struntar i deras prat o satsar på detta!!!! flummigt? men alltså e "din" akupunktör utbildad när det gäller ivf svängen?

    förresten var köpte du dom lila stövlarna, supersnygga!

    kram j

    SvaraRadera