onsdag 18 augusti 2010

Förresten...

...mensvärken höll på att slå omkull mig imorse. Att jag fortfarande blir förvånad över hur ont det kan göra övergår mitt förstånd lite. Lär man sig aldrig eller?

Visserligen har det ju blivit mycket värre efter att vi börjat med ivf-behandlingarna så jag har bara haft ett drygt år att vänja mig vid det. Kanske är det inte tillräckligt? Är det någon annan som märkt av att det gör mer ont efter att ni börjat med ivf? Kanske bara jag som är klen som en överkokt sparris...

13 kommentarer:

  1. Lustigt det där (fel ordval förresten, för det är allt annat än lustigt), men det har blivit precis samma för mig efter alla missfall och ivf:er. Första mensdagen är jag nästan golvad av smärtor nu mera, vilket jag typ aldrig varit innan. Alvedon och/eller Naproxen är mitt tips, det lindrar lite iaf...

    SvaraRadera
  2. Jag håller som sagt inte på med ivf eftersom jag bara är 17 så inga barn för mig än. Just nu har jag p-stav och den ger en småmolande mensvärk varje dag. Innan p-staven så hade jag så ont så att jag grät. Speciell som jag är så sitter min mensvärk i ryggen precis där ryggraden är sned (skolios). Jag vill inte ens tänka mig din smärta!

    SvaraRadera
  3. Jag har likadant, det är lite bättre nu, men efter missfallen har det varit katastrof och varje gång har jag tänkt att "I helvete heller att jag ska skaffa barn, det gör ju ÄNNU ondare." :)

    Men man glömmer snabbt.. :)

    SvaraRadera
  4. Håller med tyvärr. Det har blivit värre sedan starten med IVF. Jag tror det beror på det tvära hormonkasten man går igenom varje gång.

    SvaraRadera
  5. Tyvärr (eller kanske inte) har man en tendens att glömma bort hur ont det gör mellan gångerna! Efter 10 år (med fyra års uppehåll med bl.a p-stav) så är jag fortfarande inte beredd på hur ont det kan göra vissa gånger...

    SvaraRadera
  6. Håller med. Det är jobbigare nu.

    SvaraRadera
  7. Efter mina missfall och utomkveds, fick jag under en period med kraftigare blödning och mer smärta. Innan jag gjorde IVF.et och fick blödning/minus i Juni så var Juli mensen mycket mer smärtsammare... Men nu då jag väl verkligen "vill" ha den, så naturligtvis ska den strula :( jag som har hämtat ut allt jag behöver för en ny omgång, då jag inga ägg till frysen fick..

    SvaraRadera
  8. HEj,
    jag håller oxå med om att jag upplevde mensen värre för varje IVF, men jag tror att det är en smärta blandad av vanlig menssmärta och förtvivlan. Hur som helst är det ju jakten på att inte få mens som är målet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Jag har faktiskt inte märkt någon som helst skillnad. Verkar som jag är den enda om man läser de andra kommentarerna här.
    Hoppas det blev bättre under dagen!

    SvaraRadera
  10. hej joanna!

    Tack för att du är så ärlig och öppen med din blogg. Du får en att orka kämpa.
    Nu ska jag göra som du att boka tid hos en akupunktör.Har inte testa detta men många tjatar om att man borde göra det. Vart vände du dig? Vill du tipsa mig:) Bor i Lund så det hade varit perfekt, för du skrev ju att du bokat i Lund!

    /J

    SvaraRadera
  11. J: Tack för dina fina ord! =)
    Akupunktören blev jag tipsad om här på min blogg. Han heter Thomas Nysjö och håller till på Fredsgatan. Jag har ju inte varit där än så jag vet inte hur han är. Ska dit på tisdag så om du orkar hålla dig tills dess så kan jag komma med ett utlåtande då! Håller du också på med ivf eller försöker ni på egen hand än så länge?

    SvaraRadera
  12. Tack Joanna!
    Då får ja hålla mig till tisdag! Gör ett inlägg då så ja kan ringa på onsdag o boka ev. tid. Var alltså inte så svårt att få tid!?
    Japp är också igång i ruliansen, 3 försöket på ÖK blir väl inom en snar framtid, de 2 första totalt misslyckade. Trots inga "fel" på oss. Du håller humöret uppe så man orkar!
    /J

    SvaraRadera