måndag 14 september 2009

Tredje gången gillt?

Ja...just de orden upprepade jag för mig själv nån gång i augusti förra året. Men det slutade inte riktig så lyckligt.

Jag hade ju blivit riktigt jäkla skitglad om vi lyckades på det här tredje konstgjorda försöket. Det sista som vi får betalt av landstinget. Annars blir det till att pröjsa själv sen. Och det är inte lite pengar man ska behöva punga ut med.

En hel ivf-behandling kostar på vår klinik 28.000:-
Efterföljande behandlingar kostar 24.000:-

Vi har ju ett embryo i frysen vilket är himla positivt faktiskt. För återinsättning av ett nedfruset embryo (FET) kostar "bara" 11.000:-

Vågar inte tänka på hur mycket det här skulle kunna landa på. När vi väl blir gravida vet jag att det helt klart kommer att vara värt pengarna. Det jag är mest rädd för är att ifall vi kommer att lägga ut massor med pengar på det här men ändå aldrig bli gravida. Den tanken känns så in i helvetes jobbig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar