onsdag 30 september 2009

Jag VILL kräkas!

Det är sant! Jag vill verkligen det! Jag vill vara gravid NU och jag vill att det ska kännas!!!

Det kanske låter helsjukt för de flesta, men jag ser verkligen fram emot den dagen jag kan stå dubbelvikt över dasset och kräkas av allt jag ser, smakar eller luktar på.

Jag VILL må illa, kräkas, vara trött, ha huvudvärk, ont i tuttarna, ont i fötterna, ont i ryggen, ja ont överallt! Jag vill så gärna bli gravid och jag vill få uppleva ALLT!!!

Visst, jag kommer säkert gnälla. Påpeka hur jobbigt det är, hur trött jag blir osv osv. Men jag kommer att göra det med ett leende på läpparna. För det finns inget symptom som inte är värt det. Som inte rättfärdigar den där känslan i kroppen som jag vet att jag kommer ha när jag äntligen får ett plus på pinnen. En känsla som kommer att förgylla vardagen för både sambon och mig så mycket att alla andra problem blir som små rosa, rosdoftande och fluffiga moln.

Precis så kommer det att bli. När jag blir gravid.

4 kommentarer:

  1. ÅHH! Jag längtar oxå precis så! Tills man går där i ett lyckorus !
    I sin underbara lilla hemlighet med bara pojkvännen !

    SvaraRadera
  2. Här är en till som känner igen sig precis!

    Jag längtar efter att må precis hur dåligt som helst, jag kommer ändå att vara hur lycklig som helst.

    SvaraRadera
  3. Mmmm, hemligt lyckorus =) Finns det något bättre?!

    SvaraRadera
  4. minus tecken suger....
    det är som när man skrapar en trisslott....man har fortfarande chansen att vinna tills alla rutor är synliga och man inser att "nej, ingen vinnst denna gång heller"....det är som att enda tills det sketna minustecknet syns, så har man ändå en känsla av att "kanske kanske"....men så fort det inte är ett plus då går allt i små små bitar innuti....

    SvaraRadera