söndag 27 september 2009

Frukost på sängen!

Ja, det är sant! Det innebär precis just det som titeln antyder. En underbar, överraskande, härlig, uppskattad och romantisk frukost på sängen.

Sambon pussade mig på kinden och frågade om jag inte ville ha en kopp te. Jag tittade på klockan, kvart i nio. Söndag. Kom hem klockan två. Somnade i soffan. Bytte sovplats klockan tre. Är lite trött, men te. Ja, te är ju gott.

"Är det redan dags att stiga upp?" sa jag och vände mig samtidigt om. Och där satt han i sängen med en bricka i famnen. Små snittar, varsin kopp te och ett litet ljus i en röd ittalaljusstake. Och så hade han tagit med våra laptops så vi kunde lyssna på lite musik också. Min underbara A! Det blev den mysigaste morgonen i mannaminne och vi låg kvar och mös i sängen hur länge som helst! Puss puss puss på nosen!

Är ännu mer lyrisk när jag tänker på det nu, eftersom jag verkligen inte förtjänade det här idag, så grinig som jag blev igår kväll...

2 kommentarer:

  1. Så härligt! :) Men heter det inte "Älska mig mest då jag förtjänar det minst, för då behöver jag det mest"?
    Vilken fin sambo du har. :)

    SvaraRadera
  2. Jo, så heter det ju förstås! :) Kanske borde vara grinig oftare, haha. Fast jag tror inte jag vågar utmana ödet...

    Jaaa, han är verkligen jättefin! Känner mig så lyckligt lottad.

    Gick in på din blogg för att läsa lite och har lämnat ett meddelande till dig på din lösenordssida. Såg att andra hade gjort det så jag gjorde likadant.

    SvaraRadera