lördag 19 september 2009

Diagnos

Jag kommer inte överleva dagen. Kan knappt stå på benen. Sov hela natten, vaknade, kändes bra. Men så fort jag rest mig upp kom det tillbaka. Som en våg som sköljde över mig med rasande fart. Det gör ont i huvudet. Halva huvudet. Precis bakom högra ögat. Det är bara där det gör ont. Och jag mår pyton. Vill kräkas. När som helst kräks jag.

Har femtielva unga läkare omkring mig som jag ber att bli diagnosticerad av. Berättar om den lokala huvudvärken. "- Det låter som migrän." Berättar om illamåendet. "- Jo, det är säkerligen migrän." Får blanda värktabletter. Det trodde jag var förbjudet. Det står ju så på förpackningen. Inte blanda! Aja baja. Nu viftas det bara bart som något jag säger för att jag är lite tokig. Nä, nu ska här blandas piller. Och för all del. Bara jag slipper må såhär uselt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar