torsdag 3 september 2009

Testdagstid och konstig värk

Nu har jag suttit och jämfört tider på forumet och googlat fram andra tider runt om i nätet. Hur många dagar efter ett ÄP man ska testa. Och konstigt nog varierar det jättemycket! Beror det på klinik? Embryokvalitet? Ålder? VAD?!

Jag ska testa 17 dagar efter ÄP, det är typ, JÄTTETIDIGT. Många andra ska inte testa förrän 20-22 dagar efter ÄP. Det ska jag fråga läkaren vad det beror på, nästa gång vi talas vid...(har en bedrövande känsla att det kommer bli vid nästa misslyckande...)

Idag har jag haft konstig värk. Känner igen den men begriper inte vad det innebär. Det värker i nedre delen av magen, snett in mot livmodern och neråt mot underlivet. Som ett starkt tryck. Känns mest när jag rör på mig lite hastigt, byter ställning i soffan, eller byter från sittande till stående. Har så klart googlat på det och får mest fram att det är ett välkänt graviditetstecken. Det låter för bra för att vara sant!!! =) Det måste ju bara vara bra, eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar