fredag 25 september 2009

Beklagande

Kliniken ringde äntligen tillbaka! Och barnmorskan var lika tillmötesgående som de brukar vara där på kliniken. Nästan så man får dåligt samvete för att man är arg och irriterad när de är så himla trevliga.

Mitt "rätta" schema ser i alla fall ut såhär (och det var tur att jag ringde för jag gissade ju helt fel på vissa av felskrivningarna...)

- Jag ska ta Gonal-f och inte Puregon (läkaren hade kryssat i fel ruta)
- Jag kör fortfarande på kort behandling, dvs ingen sprayning (läkaren hade glömt stryka över)
- Jag ska börja på mensdag 2 (ingen dag alls var ifylld så helt omöjligt att veta)
- Och sist men inte minst...jag ska ta dosen 225 som innan (och inte dos 200 IE som ju inte finns i pennan).

Mellan varje frågetecken som vi redde ut tillsammans ursäktade sig barnmoskan och beklagade. Det var så att jag verkligen hörde besväret i hennes röst och att hon tyckte det var pinsamt. Hon skämdes. Jäkligt orättvist att hon ska behöva skämmas för att läkaren är slarvig.

Oavsett, så är det väldigt skönt att jag varit med förr och vet när jag ska reagera på att något ser konstigt ut. Tänk om det här hade varit vår första behandling?!!! Nä, shit, såna här grejer ska man inte behöva oroa sig för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar