lördag 26 september 2009

Det rinner!

Okej, det här är inget för känsliga läsare, varning varning!

Jag minns inte hur det var efter förra ivf-försöket men det här är ju inte klokt. Oavsett om jag sitter eller står, ligger eller går så kommer det som en liten överraskning, ungefär en gång i timmen. Jag utbrast till och med högt på jobbet igår "Amen va fan!". Det rinner liksom till mellan benen, blir jättevått. Så brukar jag INTE ha det. Är det hormoner som fortfarande sitter i eller är det alla hormonkurer som påverkat kroppen så pass mycket att den löper amok nu?!

ÄL börjar närma sig iofs men då vet ju ni flesta att det blir helt andra parametrar att prata om. Då är det inte så här blött och definitivt inte så här ofta. Hmmm, på tal om äl, så funderar jag på att lägga upp en liten kalender på bloggen för att ha ännu ett ställe där jag kan ha stenkoll på mitt schema. Fan vilket planeringsfreak jag är....suck. Jag säger åt hjärnan att lägga ner, men den lyssnar inte...

Jag har googlat, tro mig för fy fan vad jag har googlat om allt detta blöta! Men jag hittar alltså ingenting på världens vidaste nät...

2 kommentarer:

  1. Låter inte så kul... Jag googlade lite jag med om jag kunde hitta något svar till dig. Det jag fick fram var någon tjej som varit med om samma sak precis innan hon blivit gravid och hennes läkare hade sagt att det berodde på progesteronet. Det kunde ha denna effekten tydligen. Kanske stämmer med dig också. Om jag inte har helt fel för mig så fick du väl det i sprutform nu också för första gången och det kanske haft en annan effekt på din kropp än tidigare?
    Kanske iallafall. Sköt om dig!
    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Det har du faktiskt rätt i. Reflekterade inte alls över att jag den här gången fick progesteronet injicerat istället för att det skulle verka lite bättre.

    Tack tack tack Åsa, nu känns det bättre =)
    Kram

    SvaraRadera