måndag 31 maj 2010

Som så många andra

...lägger även jag upp en länk till Wabbie Foundation. Jag är säkert inte ensam om att ha tänkt tanken om att det borde finnas bidrag för oss som är ofrivilligt barnlösa. Det finns ju så många andra bidrag man kan få, så varför skulle det inte finnas för just detta?

Och jag har letat mig fördärvad. Det finns inga bidrag att få. Förrän nu! =)






Tycker det här är en enastående idé och jag hoppar innerligt att det kan leda till något bra. In och kika nu gott folk! Och skänk en slant om ni kan.

4 kommentarer:

  1. tillbaka i hemlandet nu! :)
    ska läsa ikapp här lite!
    kram på dig så länge

    SvaraRadera
  2. öh, undra om du fick min kommentar, blev ngt knas...
    skrev iaf att jag ska läsa ikapp.
    kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Bidrag har jag inte heller hittat något om. Jag tor dock och gjorde ett försök ang det jag läste i din blogg om bruttolöne avdrag. Det var inga problem, tack för många sparade kronor! Jag bad också kliniken tipsa patienterna om det! De sa bara att de är inte många arbetsgivare som går med på det pga av den önskade mammaledighet som följer. Är företagen så ego? Jag vill inte tro det min arbetsgivare var allafall med på det.

    SvaraRadera
  4. Annelie: Vad roligt att jag kunde hjälpa till. Och jäklar vilken trist förklaring till varför vissa arbetsgivare inte går med på bruttolöneavdrag. Det låter verkligen helt sjukt. Inte riktigt så att man avstår från ivf om man gör bruttolöneavdrag så det enda företagen lyckas med med den inställningen är att den anställde får en väldigt tråkig bild av företaget. För ivf blir det ju ändå...

    SvaraRadera