måndag 31 maj 2010

Idag har jag också...

...slängt iväg ett mail till kliniken för att få det bekräftat att vi kör igång med IVF 6 om 3 veckor ungefär. Behöver ett nytt schema och eventuellt lite nya medikamenter. Ska bli så gött att vara igång igen. Det är då jag mår som bäst. Även om sprutorna är jobbiga, ÄP är jobbigt, väntan är jobbig osv osv. Men då händer det i alla fall något. Och jag vill att det SKA hända något bra till slut.

De har inte sommarstängt förrän v.28 så det borde inte vara några problem att klämma in oss innan dess.

Förresten, är det någon av er som vet hur man själv kan hålla koll på recept som man har på sitt apotekskonto? Har man olika personliga konton på de olika apoteken numera? Har för mig att jag la in något av recepten på ett sånt konto så nu vet jag inte hur många uttag jag har kvar längre...

6 kommentarer:

  1. Du kan logga in på apoteket.se och se dina e-recept. De recepten kommer alla de olika apoteken åt. Himla smidigt!
    Håller med om att det är skönt när det händer nåt. Då känner man att man gör nåt och att man är aktiv på nåt sätt!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är på gång igen! Det här med Apoteken som privatiseras hit och dit är ju jättejobbigt. De har ju inget fungerande datasystem sig emellan. Jag går dock oftast alltid till samma Apotek, och då har de ju koll på vad man har för recept.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få komma igång igen!!
    Du kan gå in eller ringa till apoteket, lämnar du ditt personnummer så kan de se om du har något kvar att hämta ut.

    SvaraRadera
  4. Så länge de är elektroniskt inlagda så kan du få veta om du bara har en kod (den måste du beställa). Jag brukar också alltid be att få en lista utskriven när jag tar ut något.

    Tänk att du ska köra igång med försök nr 6! Själva la vi av efter försök nummer fem. Fast vi har aldrig blivit spontant gravida som ni (tror vi i alla fall, fast för två cykler sedan så hade jag ett svaaaaaagt blått streck som med lite välvilja kunde tydas som ett plus). Vi blev gravida på IVF 1 men fick missfall ett par veckor senare. De andra IVF har gett NADA.

    Ska bli så spännande att följa dig igen Joanna och jag önskar dig ALL lycka till! Håller mina tummar blåa redan nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller tummar och tår att det är eran tur denna gång.
    Även fast du skriver att du är bitter så lyser det inte så mycket igenom här med tanke på vad ni gått igenom. Det är sjukt starkt att klara sig igenom all denna psykiska stress som ni gör och ändå finns hoppet kvar.

    Det kommer att funka för det är ni sååååååå värda!!

    Väntar på att tre veckor ska passera och lite till och sedan följa nio månader av hormoner och andra härliga biverkor.

    SvaraRadera
  6. Härligt att få komma igång igen.

    SvaraRadera