måndag 15 mars 2010

Akupunktur - the sequel

Jo, det stämmer. Jag ger mig in i det här ännu en gång. Men fan vad man kämpar och utsätter sin kropp och sitt sinne för en massa helvete bara för att en dag få bli mamma. Nu känns inte det så 'bara' för mig, så jag gör det. En gång till.

Innan jag åkte på semester tog jag kontakt med Anders i Eslöv, som jag var på akupunktur hos för ett år sen. Honom har jag trivts bäst hos och väljer nu att åka 'HELA' vägen till Eslöv på behandlingar. Första går av stapeln idag och jag är skitnervös. Vill inte att det ska göra så sabla ont igen! Men han är snäll och förstår min situation precis och lovade att han skulle ta det väldigt försiktigt. De andra jag har varit hos har inte kunnat svenska så bra och inte alls anpassat behandlingen efter mig som person.

Det blir antagligen 6 behandlingar under loppet av de närmsta två veckorna. Får så klart känna efter hur det känns efter idag.

När jag var hos honom för ett år sen hade jag precis haft ÄL och veckorna efter är då jag misstänkte att jag fått missfall. Jag säger 'misstänkte' för jag har börjat undra så här i efterhand. Inbilla mig att jag kanske aldrig var gravid, för det känns som att det passar bättre ihop med att vi inte blir gravida nu. Att det helt enkelt inte funkar för oss. Alls. Varför skulle det annars inte funka på FYRA ivf:er om vi mirakulöst lyckades på egen hand för ett år sen?

I alla fall, så tror jag att det han gjorde med sina nålar påverkade min kropp i alla fall, på ett positivt sätt. Därför vill jag ge allt nu och med ett schema på 3 behandlingar i veckan så hoppas jag att det ska kännas som att jag gör allt som finns i min makt och då kanske jag kan slappna av ytterligare.

Klockan 17 ska jag vara där i alla fall. Återkommer självfallet med en rapport och räknar med att det kommer kännas tusen gånger bättre än förra och förrförra akupunkturen. Här ska det tänkas positivt!!!

1 kommentar:

  1. Välkommen hem! Jag håller alla tummar och tår denna gång =) Och glöm inte korten! ;)

    SvaraRadera