tisdag 16 mars 2010

Andra veckan i Thailand

Återigen handlar det här inlägget mest om att jag visar bilder på allt härligt vi var med om på semestern. Tyvärr var jag faktiskt med om två jobbiga saker också, den ena mycket värre än den andra, men de vill jag försöka skilja från själva semesterbiten. Kommer givetvis i senare inlägg, för jag MÅSTE få skriva av mig skiten...













Utsikten från huvudgatan i Ao Nang när vi satt och åt lunch. Fantastiskt coola palmer! Kan man ha en sån i trädgården här hemma? Då måste man väl ta in den under vintern antar jag...













Den här coola utsikten hade vi från balkongen =) Hotellet i sig var inte hälften så häftigt som det förra men helt ok och låg mitt i stan så det var nära till allt.













Railey beach. Hit åkte vi med longtail-båt från hamnen i Ao Nang. Jag har ju varit i Ao Nang förr så det var bara för Mamma att hänga på, vilket hon verkade tycka var riktigt skönt.













Phra Nang, som ligger vägg i vägg med Railey (fast med stora klippor emellan) var vansinnigt mycket mer turistig än när jag var där senast. Nu kunde man ju köpa massor med mat och dryck. För några år sen fick man ha med sig matsäck. Till höger i bilden ser man longtailbåtarna som man åkte med för att komma hit.













Här är vi ute på utflykt med en snorkelbåt. Ön heter Bamboo Island och är en del av Phi-phi-öarna. Visst ser det idylliskt ut?













Chicken Island, en ö som ligger en bit från Ao Nang. Inte så jättemånga som åker hit så man får lite lugn och ro under dagen. Tur det finns skugga under träden för värmen var vansinnig!













Såna här krabater såg man lite varstans. Himla söta men luriga små rackare. På Chicken Island var det en apa som lyckades roffa åt sig någons ryggsäck och åt upp all mat som fanns därinne. Turligt nog lämnade han ryggsäcken sen.













Speedbåten till vänster åkte vi på en utflykt med. Sitt aldrig längst fram i en speedboat för i helvete!! Fy fan vad ont det gjorde att studsa upp och ner sådär. Var rädd att ryggraden skulle gå av på mitten.













Phi phi lei, här spelades filmen 'The Beach' in. Kolla in vattnet!!! =)













Lunch på en annan av Phi-phi-öarna, Phi phi Don med en utsikt som slår det mesta. Det här får bli det sista fotot för jag tror ärligt talat att ni inte orkar mera :)

12 kommentarer:

  1. Wow, de här bilderna är också jättefina!!

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna sett fler bilder och fått drömma mig bort ;-)

    Tack för att du mailade om att det inte gick att kommentera, nu ska det vara ordnat!

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem!
    ser ut och haft det härligt! Måste ha varit skönt att kommit iväg ett tag!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Välkommen tillbaka till Sverige, som ju efter omständigheterna visar sig från en ganska bra sida..

    Det ser ut som du har haft det alldeles fantastiskt, vilket du verkligen är värd! Det låter dock trist med negativa upplevelser, men bring it on så stötar vi dig!

    Jo, här hemma kunden det ju varit lite roligare inlägg etc.

    Angående Sahlgrenska har jag faktiskt inte pratat med dom. Hade tänkt göra det igår, men eftersom jag åkt på maginfluensa så har det fått vänta, men ska ta tag i det imorgon har jag tänkt.

    Ha en bra kväll!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. åh vilka härliga bilder, blir inte lite avis.

    SvaraRadera
  6. Ao Nang...=) Där var vi för tre år sedan.
    Lovely!

    SvaraRadera
  7. Men nu längtar jag verkligen järnet till vår solsemester, 46 dagar kvar!

    Hoppas det inte var något allvarligt ni råkade ut för!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina foton! De kan ju kontakta dig när de ska göra nya resekataloger :-)

    Kram Catrin

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder!
    Min minnesbank gick igång och kopplade direkt till gamla reseminnen - kanske dax att försöka få till en resa snart...

    SvaraRadera
  10. Har inte läst bloggar på några dagar, men oj, vilka härliga bilder! Verkar som du haft en fantastiskt skön semester!
    Spännande med akupunkturen och nästa ivf-försök som lurar runt hörnet!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ser fantastiskt ut! Nästan som hemma! Eller inte...

    SvaraRadera
  12. Så underbart det ser ut!

    SvaraRadera