tisdag 22 juni 2010

Om att vara förkyld hela tiden

Jag går in i min fjärde förkylningsvecka nu. Igår var jag fullkomligt utslagen. Inte på förmiddagen, så då var jag inte sen med att hitta på diverse utflykten. Vi finkammade hela sydvästra Skåne på fläderblommor. Flädern har inte riktigt börjat blomma än men efter två timmar hade vi ändå hittat en stor kasse. Det ska bli fläderblomssaft av det, eller hyllesaft som vi säger i Skåne.

Efter det blev det trädgårdsarbete så svetten rann, och sen en tur ner till havet.

Sen var jag fullständigt slutkörd. Vi åkte hem, sambon och jag (hade alltså varit hos svärföräldrarna nere vid havet) och jag damp rätt ner i soffan. Snuva, halsont och som om det inte vore nog så kom alla allergier farande. Råkade klia mig i ögonen ett par sekunder och sen var det så klart kört. Fick sitta med solbrillor inomhus resten av kvällen:

1 kommentar:

  1. Jobbigt att vara förkyld så länge. Krya på dig vännen!

    Önskar er en riktigt glad midsommar!

    SvaraRadera