onsdag 2 september 2009

Ruvardag 5, IVF2

Jag skulle kunna bocka av 90% av alla graviditetstecken på en lista. Men inte fan är jag gravid för det! Jag har blivit lurad! Kroppen har blivit lurad!

Progesteronet som injiceras i mig ska signalera till hjärnan att en graviditet är på gång och att mensen inte ska sättas igång. Kroppen producerar egentligen själv en massa progesteron ifall man blir gravid, men under ivf:en så hjälper man kroppen lite på traven. Vilket resulterar i att kroppen tror att den är gravid innan den faktiskt blir det. Och det är nog den bieffekt jag ogillar mest!

Den får mig ju att känna mig gravid. Jag börjar låtsas, hoppas, tro på lögnen. Letar tecken, varje dag, varje timme. Stora tuttar, ömma tuttar, molvärk, acne, humörsvängningar, konstig aptit, trött...och jag VET INTE! Jag vet inte om det är en riktig graviditet på gång eller om det bara är hormonerna. Jag vet inte om jag inte kommer känna av en äkta graviditet eftersom jag går på så många extra hormoner. Jag vet inte hur jag kommer må ifall jag faktiskt kommer att bli gravid nån gång. Vet inte vad jag ska leta efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar