söndag 16 augusti 2009

Sprutdag 4, IVF2

Ok. Idag var det dags att öka dosen till 225 IE! Ingen märkbar skillnad direkt. Ett extra klick i sprutan bara. Har vant mig vid de där klicken nu. Nu känns de mer som en bekräftelse på att jag tagit rätt dos.

Första gången blev jag HYSTERISK!!! "Klick", sa det. "Va? Vad var det där?! Hörde du klicket? Varför klickade det? Gick sprutan sönder? Vad har jag gjort? Sjuksköterskan sa inget om något klick!!!!! Och det klickade minsann inte när vi provsprutade på kliniken! Fast vi sprutade ju inte direkt. Vi tränade bara på att sticka med nålen i magen."

Jag googlade direkt."Gonal-f klickljud normalt". Jisses vilken ångest innan jag hittade svaret.
"Det är inget konstigt." "Så ska det låta"
- Men va fan! Kunde de inte sagt det på kliniken?!!! Så hade jag besparat mig en halv hjärtattack och sambon hade sluppit stänga in sig på sitt rum för att jag blev hysterisk.

Om det blir som förra gången har jag nu alltså bara 4 dubbla sprutdagar kvar och en ÄL-spruta. Det låter precis lagom i mina öron!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar