måndag 21 februari 2011

Bloggträff - recap

Jag och Åsa träffades lite i förväg för mitt tåg var inne ganska tidigt. Solen sken, vi beställde vitt vin och låtsades som att vi var på semester i något varmt land. Det var alldeles underbart och för en liten stund så försvann alla problem och livet såg mest ljust ut.

Det blev lite av en heldag, denna lördag. Jag åkte från Lund tjugo över elva och kom tillbaka strax efter sex. Men det fanns ju så oerhört mycket att prata om. Jag trodde jag visste allt om barnlöshet, ivf och hela tjofräset men jag lärde mig massor. Och än en gång blev jag förvånad (eller egentligen inte) över hur lätt det är när vi ses så här. Hur man inte behöver tänka efter innan man säger något. Hur allt är tillåtet och oavsett hur man känner så är det ingen som varken tycker man är konstig eller ser ner på en. Ödmjukare och mer förstående forum får man leta efter.

Tack tjejer för att ni gav mig en oförglömlig lördag. Det blev en laddad tågresa hem, många intryck, spännande kunskap men framför allt - nya vänner!




3 kommentarer:

  1. Roligt att se er på foto.. ja dig och Åsa förståss. Även om jag sett er tidigare också! :) Å vikken lyxmacka, om det nu är en macka som är därunder? Kram Kix

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad gott ni har ätit. Vad roligt med en blogträff, det är ju alltid kul att se varandra IRL.

    SvaraRadera
  3. Vad gott ni har ätit. Så roligt att ses iIRL.

    SvaraRadera